Kirjoittaja Aihe: Kuinka saada näyttö pysymään päällä elokuvien aikana ?  (Luettu 1932 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Nyt on kyllä googlella testailtu ja useammallakin näytöllä. Mutta en millään saa näyttöä pysymään päällä. Vaikka kirkkaus ja lukitus ja virranhallinnan asetukset oon laittanut. Kertokaapas nyt reseptejä millä olette saaneet näytön pysymään päällä pidempienkin leffojen aikana.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
No enpä ole moiseen törmännyt. Tai siis olen, mutta aina homman olen kuosiin saanut sieltä normiasetuksista, "Näytön kirkkaus ja lukitus" vai mikä olikaan.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Näytön virransäästö DPMS:n avulla on X-palvelimen sisäänrakennettu ominaisuus ja se on nykyisin oletuksena päällä silloinkin kun mitään erillisiä virranhallintaohjelmia ei ole käytössä. Työpöytäjärjestelmien virranhallintamanagerit taas hoitavat X-palvelimen DPMS-säädöt kohdalleen valitsemiesi asetusten mukaan. Jos poistat virranhallintamanagerin kokonaan kuvioista, joudut itse tekemään tarvittavat DPMS-säädöt X-palvelimen asetustyökaluilla.
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Nyt on kyllä googlella testailtu ja useammallakin näytöllä. Mutta en millään saa näyttöä pysymään päällä. Vaikka kirkkaus ja lukitus ja virranhallinnan asetukset oon laittanut. Kertokaapas nyt reseptejä millä olette saaneet näytön pysymään päällä pidempienkin leffojen aikana.

Tämä taitaa olla jokseenkin yleinen ongelma ainakin Ubuntu 12.04:ssä, eli jokin sammutusmekanismi jää päälle vaikka pimennykset on kytketty pois asetuksissa. Omalla koneellani asetus kyllä toimii Nvidian ajurin kanssa.

Kokeile laittaa nämä rivit /etc/X11/xorg.conf -tiedostoon:

Koodia: [Valitse]
Section "ServerFlags"
Option "blanktime" "0"
Option "standbytime" "0"
Option "suspendtime" "0"
Option "offtime" "0"
EndSection

Tiedoston muokkaus onnistuu pääkäyttäjänä komennolla sudo -i gedit /etc/X11/xorg.conf

Tallenna tiedosto ja käynnistä järjestelmä uudelleen.

Tämä kytkee virransäästön pois käytöstä X-palvelimen DPMS-asetusten kautta. Voi olla, että näyttö ei tämän jälkeen sammu automaattisesti millään Ubuntun käyttöliittymän säädöillä.
« Viimeksi muokattu: 07.12.13 - klo:12.48 kirjoittanut nm »

putte prossu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
    • Profiili
Komentamalla onnistuu:
Koodia: [Valitse]
xset s off
AMD FX-4100, Sabertooth 990FX R2.0, 8GB Kingston ECC DDR3, Radeon 5770 1GB, 240GB SSD + 5x 2TB raid5, Debian 9.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Komentamalla onnistuu:
Koodia: [Valitse]
xset s off

Lisäksi voi tarvita komennon xset -dpms
xset q:lla näkee nykyiset asetukset.

Lisää aiheesta Archin wikissä:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Display_Power_Management_Signaling#Modifying_DPMS_and_screensaver_settings_using_xset