Kirjoittaja Aihe: 12.04 -> 13.10, näyttö vilkkuu  (Luettu 2319 kertaa)

presidentti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
12.04 -> 13.10, näyttö vilkkuu
« : 18.10.13 - klo:08.00 »
Meikäläisellä olisi käytössä konttorikoneena vanha sotaratsu, jossa amd athlon 2800+ prossu, giga rammia ja ilmeisesti jokin asrockin emolevy.

Nyt on käytössä xubuntu 12.04. Haluaisin tämän päivittää oikeastaan mihin tahansa versioon ubuntusta tahansa, kunhan se olisi uudempi. Mutta aina kun olen yrittänyt ubuntua tai xubuntua sinne lykätä, muistitikulta käynnistettäessä näyttö vain vilkkuu, eli menee päälle ja pois päältä kokoajan.

Mistähän tämä johtuu? Onko syy siinä mirissä, joka vissiin on tullut xorgin tilalle (jos olen ymmärtänyt oikein)?

Debian wheezyäkin kokeilin, ja se toimi kyllä. Tosin gnomen työpöytä oli aivan liian raskas pyörittää tällä koneella, ja sen vuoksi sen käytön jätin ja palasin tähän xubuntuun. Tämä toimii yllättävänkin vikkelästi.

juyli

  • Vieras
Vs: 12.04 -> 13.10, näyttö vilkkuu
« Vastaus #1 : 21.10.13 - klo:19.08 »
Ubuntu päivitykset versiosta toiseen tapahtuu joko LTS-versiosta seuraan LTS-versioon tai seuraavaan.
Päivitys suoraa Ubuntu 12.04 -> Ubuntu 13.10 ei ole luvattukaan toimivan. Päivitys olisi pitänyt toteuttaa 12.04->12.10->13.04->13.10. Mutta tuossakin lienee jo ongelmia - ja jokatapauksessa todellakin työläs operaatio. Itse olen toteuttanut ko. päivitykset mutta puolivuosittain versiosta toiseen.
Ehkä fiksuinta tilanteessasi olisi ollut jättää päivitys seuraavaan kevääseen, jolloin todennäköisesti julkaistaan 14.04 LTS.
Tilanteessasi siis ainoa oikea tapa on asentaa 13.10 Saucy. Toki yhä voi olla joitakin ongelmia näytönohjaimestasi riippuen asennuksessakin.
BTW. Ongelmaasi ratkaisuksi _voisi olla_ käynnistysparametrit nomodeset tai forcevesa tms.
« Viimeksi muokattu: 21.10.13 - klo:19.40 kirjoittanut juyli »

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: 12.04 -> 13.10, näyttö vilkkuu
« Vastaus #2 : 22.10.13 - klo:16.33 »
Mikä näytönohjain koneessa on?

Koodia: [Valitse]
lspcikomento toimivassa versiossa kertoo sen.