Kirjoittaja Aihe: Google kalenterin synkronointi Android puhelimesta tietokoneeseen  (Luettu 4907 kertaa)

Aliengrey

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 539
    • Profiili
Eli miten tuo onnistuu noinpäin. Koneelta puhelimelle synkkaa automaagisesti muttei toisinpäin.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vastaamista helpottaa jos kerrot mitä kalenteri ohjelmaa käytät ?
Pikaisella googletuksella aiheen ympäriltä vaikuttaisi siltä että et ole ihan yksin ongelman kanssa jos koneessasi on 13.10 ubuntu. Kokeilen tuota itse tänään että toimiiko ominaisuus itselläni.

http://www.webupd8.org/2012/11/google-calendar-indicator-adds-options.html
« Viimeksi muokattu: 16.10.13 - klo:08.56 kirjoittanut Daneli »

cbz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Itsellä pelaa mallikkaasti (ja on pelannutkin). Settinä nyt SE Xperia Neo (ICS), pöytäkoneella (10.04) evolution, kannettavalla (12.04) thunderbird+lightning.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
No niiin nyt on testattu uusimmalla Ubuntulla 13.10
1. Itselläni oli evolutionin asennus hieman vajaa
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install evolution2. Avaa evolution ja lisää kalenteri evolutioniin, hiiren oikeaa kalenteri listauksen alla, valitse kalenterin tyypiksi gmail.
Täytä vaaaditut tietdot ja valitse gmail kalenterisi oletus kalenteriksi. Gmail kalenterin päällä listassa hiiren oikeasta valikosta näytä vain tämä kalenteri.

Jos tapahtumat eivät olet allentuneet puhelimen suuntaan syynä voi olla että olet tallentanut ne paikalliseen kalenteriin "Henkilökohtainen", eikä tieto ole menyt siitä syystä puhelimeesi. Evolutionissa näemmä oletuksena on tuo paikallinen kalenteri johon se tallentaa tapahtumat. Silti se näyttää molempien kalenterien tiedot. Itse olen ottanut paikkalisen kalenterin kokonaan pois näkyvistä ettei sekaannuksia synny.

Voit myös tarkistaa selaimella että meneekö talentamasi tapahtumat googlen serverille https://www.google.com/calendar/

Aliengrey

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 539
    • Profiili
idea oli siis että käytän googlen serverin kalenteria https://www.google.com/calendar/ ja puhelin ei synkkaa tapahtumia sinne. Ja tarkoituksena on että voin käyttää tähän mitä tahansa konetta kun olen kirjautunut googleen eli tuo evolution ei taida auttaa minua.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Viime vuoden keväällä sain Gmail-kalenterit synkkaamaan N8-puhelimen ja Thunderbirdin kanssa tuollaisella systeemillä:
Lightning - Google kalentereiden synkkaus . . .

En ole tosin testannut menetelmää yli vuoteen . . .

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Evolution kalenteri on itselläni ainakin oletuksena ubuntussa. Ja tieto kulkee molempiin suuntiin puhelimelle ja toisi päin. Puhelimessa tietenkin pitää olla gmail-tilin  kalenterin syncronointi asetuksista päällä.Itselläni se on kohdassa asetukset->tilit  

Huomioithan että niin puhelimessa kuin evolutionissa käytät gmail tunnuksen takana olevaa kalenteria etkä esim. samsung.tiliä tai jotain paikallista kalenteria.
« Viimeksi muokattu: 17.10.13 - klo:14.43 kirjoittanut Daneli »