Kirjoittaja Aihe: Epäselvät kuvat  (Luettu 2536 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Epäselvät kuvat
« : 26.09.13 - klo:18.49 »
Hei! Olisi sellainen ongelma että välillä kun tämä kone lataa kuvia niin ne ovat ihan "pullamössöä" eli niistä ei saa mitään selvää, mutta kun kuva on kokonaan latautunut niin se on ihan tarkka. Vika näytönohjaimessa tai käyttiksessä?

Huomasin äsken kun selailin minun imgur.com kuvia että esikatselussa täytyy vetää hiirellä kuvan päältä, muuten siitä ei tule tarkkaa vaan pikselimössöä. Normaalia?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3411
    • Profiili
Vs: Epäselvät kuvat
« Vastaus #1 : 26.09.13 - klo:19.06 »
Samanoloista hommaa on yhdessä ylläpitämässäni vähätehoisessa koneessa, ihan mopot prossu ja näytönohjain siinä.

Jos koneesi ei ole erityisen tehoton, niin itse tarkistaisin, onko näytönohjaimen suljettu ajuri käytössä. Jos netissä olevia kuvia selailit, niin voinee olla myös nettiyhteys, joka hidastaa kuvan latautumista.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Epäselvät kuvat
« Vastaus #2 : 26.09.13 - klo:19.14 »
Huomasin äsken kun selailin minun imgur.com kuvia että esikatselussa täytyy vetää hiirellä kuvan päältä, muuten siitä ei tule tarkkaa vaan pikselimössöä. Normaalia?
Tämä häiritsee eniten, onko normaalia?

Tämä ongelma siis nimenomaan netissä latautuvissa kuvissa.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3411
    • Profiili
Vs: Epäselvät kuvat
« Vastaus #3 : 26.09.13 - klo:20.39 »
Huomasin äsken kun selailin minun imgur.com kuvia että esikatselussa täytyy vetää hiirellä kuvan päältä, muuten siitä ei tule tarkkaa vaan pikselimössöä. Normaalia?
Tämä häiritsee eniten, onko normaalia?

Tämä ongelma siis nimenomaan netissä latautuvissa kuvissa.

Vaikea sanoa mitään varmaa, kun ei tiedä tilannetta tarkkaan. Muistaakseni koneesi ei ole mopo, joten ehkei ongelma ole siellä. Eikä muutenkaan kannata olla yhtään huolissaan asiasta, ei se vaikuta pahalta.

Jos voit laittaa linkin yhteen kuvaan, niin voidaan testata sitä?

vistaaja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 184
    • Profiili
Vs: Epäselvät kuvat
« Vastaus #4 : 27.09.13 - klo:20.58 »
Voi olla hidas nettiyhteys syynä tai sivusto hidas. Meillä oli samaa ilmiötä kun dna mokkula hidasteli..
Intel NUC (2017) celeron + depian 9

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 775
    • Profiili
Vs: Epäselvät kuvat
« Vastaus #5 : 28.09.13 - klo:00.50 »
Hei! Olisi sellainen ongelma että välillä kun tämä kone lataa kuvia niin ne ovat ihan "pullamössöä" eli niistä ei saa mitään selvää, mutta kun kuva on kokonaan latautunut niin se on ihan tarkka. Vika näytönohjaimessa tai käyttiksessä?

Jospa ne on incremental -koodattuja jpeggejä? Ja jos netti on hidas. Tällöin ne näyttävät aluksi suttuisiilta, kunnes koko kuva on ehtinyt latautua valmiiksi Eh?
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB