Kirjoittaja Aihe: Mint, Thunderbird ja mail notification  (Luettu 2649 kertaa)

NimimErkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Mint, Thunderbird ja mail notification
« : 11.09.13 - klo:09.23 »
Joskus kauan sitten Ubuntussa palkin ilmoitusalueelle ilmestyi keltainen kirjekuoren kuva aina, kun Thunderbirdiin oli tullut postia. Jossain vaiheessa, monta vuotta sitten, tuo lisuke ei sitten kuulemma enää ollutkaan yhteensopiva ja lakkasi toimimasta.

Päivittelen parhaillaan uutta pöytäkonettani ja käyttöjärjestelmänä on Linux Mint Mate-työpöydällä. Onko tähän saatavissa tuollainen ilmoitusalueen uusien viestien indikaattori? Mieluimmin ottaisin sellaisen, joka indikoi nimenomaan Thunderbirdin tilaa, enkä sellaista, joka pollaa jatkuvasti etäpalvelinta.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Mint, Thunderbird ja mail notification
« Vastaus #1 : 11.09.13 - klo:10.53 »
Puhut ehkä Mail Notification -nimisestä pikkuohjelmasta. Itse käyttäisin kuitenkin mieluummin FireTray -lisäosaa Thunderbirdissä. https://addons.mozilla.org/fI/thunderbird/addon/firetray/

Tuo tekee kuvakkeen sinne ilmoitusalueelle yläpaneeliin ja ilmoittaa, kun postia on tullut. Thunderbird pitää tosin ensin käynnistää itse, mutta sitten kun sen sulkee, niin se jää taustalle auki ja FireTray -ikoni ilmestyy yläpaneeliin.

Jos tuosta haluaa täysin automaattisen, niin voi laittaa Thunderbirdin käynnistymään automaattisesti koneen käynnistyessä, jolloin se avautuu sinne yläpaneeliin ja ilmoittaa saapuneista posteista. Näin tein vanhempieni koneessa, hyvin toimii.

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Mint, Thunderbird ja mail notification
« Vastaus #2 : 11.09.13 - klo:12.00 »
Pitihän kokeilla, FireTray pelaa hienosti. Kiitos vinkistä Eesaurus :D

t.matti

NimimErkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Mint, Thunderbird ja mail notification
« Vastaus #3 : 11.09.13 - klo:12.32 »
Loistavaa! Juuri tätä olen kaivannut viimeiset viisi vuotta, mutta enpähän vaan ole itse löytänyt. Nytkin hain Thunderboltin lisukkeista hakusanalla "notification", vaan eipä osunut se haku tähän.

Kiitos Eesaurus minunkin puolestani!