Kirjoittaja Aihe: WWDC 2006  (Luettu 2122 kertaa)

Qwerty

  • Vieras
WWDC 2006
« : 08.08.06 - klo:15.16 »
WWDC 2006
Engadget

No miltäs mielestänne vaikutti?

Mielestäni tuleva OS X Leopard vaikuttaa erittäin hyvältä. Kaikkia ominaisuuksia
ei paljastettu vielä, joten saa nähdä mitä on vielä tulossa.

TQeng

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 157
  • Zenwalk / PCLOS / Kubuntu
    • Profiili
    • Vaihtoehto.org
Re: WWDC 2006
« Vastaus #1 : 08.08.06 - klo:15.25 »
Mielestäni on jo enemmän kuin vähän epärehellistä markkinoida virtuaalityöpöytiä lauseella 'Only with Mac OS X Leopard.'
Satius est supervacua scire quam nihil.

Qwerty

  • Vieras
Re: WWDC 2006
« Vastaus #2 : 08.08.06 - klo:15.31 »
Mielestäni on jo enemmän kuin vähän epärehellistä markkinoida virtuaalityöpöytiä lauseella 'Only with Mac OS X Leopard.'

Juu, no Applella oli tapahtumassa paljonkin ala-arvoista "mainontaa". Vista nihkeilyt
mielestäni erittäin noloja.

Tuntuu tosiaan että suurin osa tulevien käyttöjärjestelmien uusista ominaisuuksista
on nähty jo aikaa sitten. Mutta eihän sillä niin väliä jos toteutuksessakin on jotain uutta...
Kaikki "kopioitu sieltä ja täältä"-lässytykset ovat mielestäni turhia.
« Viimeksi muokattu: 08.08.06 - klo:15.33 kirjoittanut Qwerty »

TQeng

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 157
  • Zenwalk / PCLOS / Kubuntu
    • Profiili
    • Vaihtoehto.org
Re: WWDC 2006
« Vastaus #3 : 08.08.06 - klo:15.48 »
Ei sinänsä, sen kun kopioivat. Hyviä ideoita kannattaakin kopioida, itse asiassa olenkin ihmetellyt jo pitkään, missä viipyvät Vistan ja Mac OS:n virtuaalityöpöydät. Applen tapauksessa ärsyttää lähinnä puolivalheellinen imagonrakennus ja mainonta. Minulla ei sinänsä ole mitään Mac OS:ää vastaan (vaikuttaa varsin pätevältä järjestelmältä, mutta ei ole minun tarkoituksiini sopiva), mutta joidenkin käyttäjien fanaattinen 'Holier than thou' -asennevammaisuus ja kritiikitön mainosliturgian suoltaminen vain välillä ottaa päähän, minkä takia tuo ei-niin-yllättävä lause 'vain Macissa' särähti korvaan. Toki minä ihan fiksujakin Mac-miehiä tunnen, ja varmasti he muodostavat jopa enemmistön käyttäjäkunnasta.
Satius est supervacua scire quam nihil.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: WWDC 2006
« Vastaus #4 : 08.08.06 - klo:19.13 »
Ei sinänsä, sen kun kopioivat. Hyviä ideoita kannattaakin kopioida, itse asiassa olenkin ihmetellyt jo pitkään, missä viipyvät Vistan ja Mac OS:n virtuaalityöpöydät. Applen tapauksessa ärsyttää lähinnä puolivalheellinen imagonrakennus ja mainonta. Minulla ei sinänsä ole mitään Mac OS:ää vastaan (vaikuttaa varsin pätevältä järjestelmältä, mutta ei ole minun tarkoituksiini sopiva), mutta joidenkin käyttäjien fanaattinen 'Holier than thou' -asennevammaisuus ja kritiikitön mainosliturgian suoltaminen vain välillä ottaa päähän, minkä takia tuo ei-niin-yllättävä lause 'vain Macissa' särähti korvaan. Toki minä ihan fiksujakin Mac-miehiä tunnen, ja varmasti he muodostavat jopa enemmistön käyttäjäkunnasta.

Joo saahan niitä virtuaalityöpöytiä nytkin, useampana eri ohjelmanakin.

Tietty se on aina yks ohjelma lisää pyörimässä ja viemässä tehoa verrattuna siihen, että se olisi alunperin designattu siten.

Kun nyt oon kohta vuoden ubuntua ja kumppaneita käyttäny ni alkaa Mac OS X tuntua tosi nihkeän rajoittavalta, ei päästä säätämään asetuksia enempää ku windowskaan.

No, ainakin se toimii...


EDITTII: Ja kaiken lisäksi:

"Very pretty virtual desktops, but basically what's been on X-based *nix systems for years and years." -- endgadgetin mukaan Steve Jobs.. .

LISÄÄ.

Hmm, vaikuttais ihan pätevältä sinänsä, esimerkiks jos toi 64-bittinen ja 32-bittisen ympäristön oikee ja toimiva yhdistelmä iokeesti toimii ni aika coolia. Mut ei mua ainakaan jaksa lämmittää se, että suurin osa ohjelmista macille maksaa. Kans yleisesti ohjelmien päivittäminen on melkein yhtä nihkeetä ku windowsissa, pitää netistä ladata ohjelma uudestaan...
« Viimeksi muokattu: 08.08.06 - klo:19.29 kirjoittanut Ankka »