Nyt tämä puute on korjaantunut ainakin osittain koska esim Dell, HP ja Asus tarjoavat läppäreitä Ubuntu esiasennettuina ainakin markkinoille
Onhan noita ollut jo monta vuotta.
Kauppa vaan ollut vähän nihkeää.... miksi?
Toinen merkittävä parannus on esim pelien saatavuuden parantuminen Steam myötä, tänään listoilla oli 215 peliä ja lisää tulee joka viikko
Tuossa voisi olla pelastus.
Tosin hiukan epäilen,koska nykyisin pelataan enemmän ja enemmän konsoleilla.
Näinhän se on mutta eihän windows ole mikään helppouden linnake. Metsästät ajureita ympäri nettiä ja asentelet ohjelmia summamutikassa.
Ei mikään ole helppouden linnake, mutta joku voi vaan olla toista helpompi.... mikään ei ole helppoa jos ei osaa.
Itse en vertaisi koneita sen mukaan että toinen on käytössä ja toinen roikkuu mukana ja käytän kerran vuodessa ja sitten ihmettelen ettei se toinen toimi kun en edes sitä opettele käyttämään.
Omassa Windowsissa ei ainakaan tarvitse ajureita etsiä ympäri nettiä kun ne itse osaavat pääosin ilmoittaa koska niille on päivityksiä...ja sama pätee ohjelmissa.
Joskus annan ohjelman skannata ajurit ja se hoitaa niiden päivitykset jotka ei sitä itse osaa.
Tuon teen tosin manuaalisesti, mutta ohjelman voisi kylla ajastaa skannaamaan itsekin.
Vissiin meillä on sittten erilaiset windowsit.
Eli höpö höpöä tuo ympäri nettiä ajureiden päivittely.
Tuon ympäri nettiä ajureiden etsiskelyn saattaa helposti sekoittaa siihen että pitää ympäri nettiä etsiskellä komentoriville tekstipätkiä että saa systeemin toimimaan.
...maksullisiin virusskannereihin koska se on WINDOWS
Mun windowsissa on kyllä mukana virus/haittaohjelma skanneri ihan microsoftin ilmaisena lisänä.... mutta tämä varmaan kanssa johtuu siitä että meillä erilaiset windowsit ?
Tai puhumattakaan siitä että yhtäkkiä Windows vetäisee kaikki ohjelmat taustalle ja pyörittää kovalevyä minuutin verran kunnes palauttaa ne takaisin. Ai niin sehän kuuluu asiaan, mihän käytän Windows:sia. näin se ja näin sen pitää olla.
Jep jep.... aika paljon on tälläkin foorumilla ollut kyselyjä kun kone menee jumiin kun jonkun ohjelman avaa.
Eli eiköhän tuo ole ongelma joka sattuu silloin tällöin kaikilla käyttiksillä.
Mitkään ohjelmat millään käyttiksillä tuskin toimivat täydellisesti.... Mac:stä en tosin tiedä kun ei ole kokemusta
Ubuntu koneet pitäisi olla myyntitilastojen kärjessä.
Niin varmaan pitäisi, mutta miksi ei ole kun niitä kuitenkin on ollut mahdollista ostaa jo vuosia?
Se ettei ihmiset muka tiedäUbuntusta on.
Kuten jo mainittu jos tuote on OIKEASTI hyvä, niin pöinää sen ympärillä riittää aivan varmasti... sen ovat monet tuotteet jo osoittaneet.
OEM-valmistajat ovat solmineet Microsoftin kanssa laittoman kilpailua rajoittavan sopimuksen, jolla joko rajoitetaan tai estetään kokonaan Microsoftin tuotteiden kanssa kilpailevien tuotteiden pääsy markkinoille
Höpö höpö.... kukaan ei voi millään estää hyvän tuotteen saapumista markkinoille.
Miksi ne Asus, HP, ja Dell sitten niitä laitteita tuo markkinoille jos ne on muka microsoftin tekemien sopimusten vastaisia?
Ja vielä tuosta multimonitorista sen verran.
Sinulla ei windowsissa toimi, mutta minulla ei Ubuntussa.
Ubuntulla sain läppärissä ainoastaan TV:n rinnakkaisnäytöksi ja ikkunat täytyi raahata hiirellä TV:n näyttöön erikseen. Sen jälkeen erikseen isontaa ikkuna täyden ruudun kokoiseksi jos haluaa katsoa elokuvia (hiirellä ei pysty raahaamaan jos VLC:n avaa suoraan koko ruudun kokoisena) ... ongelmaksi tosin muodostui äänet kun ne ei mennyt ollenkaan HDMI johtoa pitkin.... eli eipä katsottu Ubuntulla leffoja ei.
Windowsilla vaihtaa kannettavan kuvan telkkariin suoraan ilman klikkailuja kun heittää HDMI:n kiinni läppäriin ja VLC:n voi avata suoraan täyden ruudun tilaan... eli elokuvia saa katsottua kun vaan laittaa johdon kiinni sekä klikkaa elokuvan alkamaan.
Tämä siis toimii minulla näin.... ehkä meillä on erilaiset windowsit.
Kyllä varmaan olisin saanut Ubuntussakin toimimaan, mutta en jaksa tuhlata aikaa ratkaisua etsien, kun se on jo ratkaistu windowsilla
Siivottu -Storck