Kirjoittaja Aihe: Samba -sijaintia ei voi liittää  (Luettu 2035 kertaa)

presidentti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Samba -sijaintia ei voi liittää
« : 08.04.13 - klo:10.40 »
Minulla on xubuntu 12.4 -kone, jossa pyörii samba serveri. Tähän koneeseen on aiemmin liitetty kaksi windows konetta, joiden jaot on toiminut kiitettävästi.

Nyt kuitenkin hommasin uuden ubuntu -koneen, enkä saa tätä konetta liitettyä siihen. Tulee seuraavanlainen ilmoitus:


Koodia: [Valitse]
Sijaintia ei voi liittää
Luetteloa jaoista ei voitu noutaa palvelimelta

Missäköhän olen mennyt vikaan?
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo:13.05 kirjoittanut presidentti »

putte prossu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
    • Profiili
Vs: Samba -sijaintia ei voi liittää
« Vastaus #1 : 08.04.13 - klo:15.34 »
Ensimmäisenä tulisi mieleen että ootko tehny liitoksen muodossa /tiedospalvelin/jaettu_kansio eikä pelkästään /tiedostopalvelin?
AMD FX-4100, Sabertooth 990FX R2.0, 8GB Kingston ECC DDR3, Radeon 5770 1GB, 240GB SSD + 5x 2TB raid5, Debian 9.

presidentti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Samba -sijaintia ei voi liittää
« Vastaus #2 : 09.04.13 - klo:13.26 »
En tiedä mitä olin mennyt tekemään, mutta samban poisto ja uudelleenasennus auttoi. Nyt pääsen jaoille niinkuin pitääkin. Salasanojen kanssa on vielä ongelmaa, mutta eiköhän nekin tässä selviä.

presidentti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Samba -sijaintia ei voi liittää
« Vastaus #3 : 19.04.13 - klo:13.10 »
En viitsi tehdä toista aihetta samasta, joten kysyn tässä vielä:

Asensin nyt tämän koneen uudelleen, tein smb.conffiin muutoksia vain workgrouppiin, johon muutin tietenkin työryhmän nimen.

Täällä on siis kaksi windows konetta ja xubuntu 12.04 samba -serveri. Nämä wintoosa koneet näkee samba jaot kuten pitääkin. Tämä uusi ubuntukone ei näe. Kyseistä konetta ei tule valittavaksi kun klikkaa nautiluksessa selaa verkkoa. Siellä on vain Windows -verkko, joka on tyhjä.

Jäikö nyt tyhmältä jotain huomaamatta? Varmaankin olen jonkin yksinkertaisen asian nyt jättänyt huomioimatta, varmaankin siksi koska wintoosat tuon serverin löysi ilman mitään kummempia säätämisiä.

presidentti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Samba -sijaintia ei voi liittää
« Vastaus #4 : 23.04.13 - klo:17.09 »
Voiko olla, että ubuntu ei löytänyt jakoa, koska wlanissa ei ollut salasanaa? Tänään asetin salasanan, ja jako alkoi löytymään. Jännä.