Kirjoittaja Aihe: Wine ei lataudu eikä päivitykset asennu (RATKAISTU)  (Luettu 1182 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Minulla oli winen c-levyllä vanhoja ohjelmia, jotka eivät enää toimineet kunnolla. Tyhjensin koko .wine hakemiston ja poistin sen, mikä ilmeisesti oli virhe. Yritin asentaa winen uudelleen. Merkitsin ensin asennettavaksi jonkun wine kde paketin. Wine ei asentunut. Ajattelin, että syy on siinä paketissa joka viittasi KDE ympäristöön. Aioin poistaa sen, mutta silloin tuli ilmoitus, että koko plasmanäyttö poistetaan. Minulla on valittavana KDE-plasma, jota olen kokeillut jonkin aikaa. Unity on varsinainen työpöytäympäristöni. En saanut winea asennetuksi, koska se vain ilmoitti, että kaikki paketit eivät asentuneet. Sen jälkeen huomasin, että päivityksiä on saatavilla, mutta nekään eivät asentuneet. Valitsin bootin lisävalinnoissa "korjaa rikkinäiset paketit". Ei auttanut. Seuraavalla kerralla ajoin fsck-ohjelman, mutta sekään ei auttanut. Kun käynnistin päivityksen uudelleen, tuli seuraava ilmoitus:

nstallArchives() failed: Esirtlidn paketteja...
Esirtlidn paketteja...
Esirtlidn paketteja...
Esirtlidn paketteja...
dpkg: error: parsing file '/var/lib/dpkg/available' near line 0:
 newline in field name `/usr/share/pyshared/hachoir_core/field/new_seekable_field_set.py'
Error in function:

Yritin kopioida sen. mutta puuttuikohan alusta i, eli olisiko ensimmäinen sana "installArchives".
Jos tähän löytyy joku keino, niin odottelen vielä. Muuten täytyy ilmeisesti asentaa uudelleen Ubuntu.
« Viimeksi muokattu: 07.03.13 - klo:20.02 kirjoittanut Pontus12 »

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Wine ei lataudu eikä päivitykset asennu
« Vastaus #1 : 07.03.13 - klo:11.12 »
Annapa päätteessä komennot:

Koodia: [Valitse]
sudo dpkg --clear-avail
sudo apt-get update

ja jatka hommia.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Wine ei lataudu eikä päivitykset asennu (RATKAISTU)
« Vastaus #2 : 07.03.13 - klo:20.00 »
Kiitos. Homma toimii.