Kirjoittaja Aihe: HS-videot eivät toimi  (Luettu 4478 kertaa)

Sofu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
HS-videot eivät toimi
« : 23.02.13 - klo:13.30 »
Hei!

En saa Helsingin Sanomien videoita toimimaan. Lataa, mutta sitten tulee teksti että "Virhe ladattaessa mainoksia..." ja ei voi edes klikata mistään, ei vain toimi. Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia?

Ubuntu-versioni: 12.04.2 LTS, selain: Mozilla Firefox

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #1 : 23.02.13 - klo:15.48 »
Onko sinulla käytössä mainostenesto-ohjelma?

Storck

  • Vieras
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #2 : 23.02.13 - klo:20.12 »
Sama ilmoitus mm. Iltasanomat.fi videoissa kun Adblock käytössä. Iltalehti.fi ei estä videoita vaikka Adblock käytössä.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #3 : 23.02.13 - klo:20.48 »
Täällä toimivat Hesarin ja Iltalehden videot, mutta ei Ilta-Sanomien. Käytössä Firefox & AdBlock.

LISÄYS: Korjaus, näkyvät myös Ilta-Sanomien videot. Oli ilmeisesti vain joku väliaikainen häikkä ekalla yrityksellä.
« Viimeksi muokattu: 23.02.13 - klo:21.09 kirjoittanut Eesaurus »

Sofu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #4 : 24.02.13 - klo:11.06 »
Minullakin toimii Hesarin videoista jotkut, kuten telkkarista näytetyt uutisten pätkät, mutta eivät ne mitkä etusivulla ovat siinä oikealla uutisotsikoiden alla. Ja iltalehden videoissa sama juttu, etusivulla oleva uutisvideo näkyi, mutta sitten kun klikkasi TV-kohtaa ja yritti katsoa jotain satunnaista videota, niin tuli sama teksti: "Virhe ladattaessa mainoksia. Virhe voi johtua mainonnanesto-ohjelmasta..." Minusta ne eivät ole toimineet ennen adblockiakaan.

Mitä voisin tehdä? Onko jotain mitä pitäisi asentaa? Yritin ratkaista ongelmaa asentamalla Ubuntu Restricted extras -paketin. Näyttäisi olevan asennettu, sillä se näkyy asennettujen listalla. Mutta asennuksen aikana siinä kohdassa missä piti painaa rasti ruutuun, että hyväksyy käyttöehdot, painoin vahigossa enteriä ennen kuin olin ehtinyt laittaa rastin ruutuun ja ohjelma sanoi, että asennus ei onnistu jos ei ole rastia ruudussa ja sulkeutui. Sen jälkeen näytti, että se on asennettu. ? Poistin ja asensin sen uudestaan pari kertaa, mutta enää sitä käyttöehdotruutua ei tullut, vaan ohjelma näytti asentuvan itsekseen. Jotain ruutuja siinä pari kertaa välkähti, mutta eivät kestäneet edes sekuntiakaan ennen kuin katosivat. Kovin outoa! Jos joku osaisi neuvoa mitä pitää tehdä?

Storck

  • Vieras
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #5 : 24.02.13 - klo:11.11 »
Jos joku osaisi neuvoa mitä pitää tehdä?

"Virhe ladattaessa mainoksia. Virhe voi johtua mainonnanesto-ohjelmasta..."

Eiköhän se ole vastaus tuossa.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #6 : 24.02.13 - klo:11.35 »
Minullakin toimii Hesarin videoista jotkut, kuten telkkarista näytetyt uutisten pätkät, mutta eivät ne mitkä etusivulla ovat siinä oikealla uutisotsikoiden alla. Ja iltalehden videoissa sama juttu, etusivulla oleva uutisvideo näkyi, mutta sitten kun klikkasi TV-kohtaa ja yritti katsoa jotain satunnaista videota, niin tuli sama teksti: "Virhe ladattaessa mainoksia. Virhe voi johtua mainonnanesto-ohjelmasta..." Minusta ne eivät ole toimineet ennen adblockiakaan.

Erikoista. Minulla toimivat kaikki Hesarin videot, oli AdBlock päällä taikka ei. AdBlockin kanssa ko. videot näkyvät ilman videon alussa olevia mainoksia. Itse sisältö alkaa siis heti.

AdBlockissa on päällä se oletusfiltteri (Easylist?) ja Wiltteri. 

Storck

  • Vieras
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #7 : 24.02.13 - klo:11.55 »
Voiko selain vaikuttaa asiaan, erilainen blokkaus lähinnä?

Tuossa kuva juuri yrityksestä HS-videoon.

Marah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #8 : 24.02.13 - klo:11.56 »
Onko paketti HAL asennettu, jotkin videot vaatii sen.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: HS-videot eivät toimi
« Vastaus #9 : 24.02.13 - klo:16.29 »
Voiko selain vaikuttaa asiaan, erilainen blokkaus lähinnä?

Tuossa kuva juuri yrityksestä HS-videoon.

Vaikea sanoa, mutta tuokin video näkyy minulla ilman ongelmia niin Firefoxilla, kuin Chromiumillakin. Nämä testailut olen tosin tehnyt Elementary OS Lunassa, joka kuitenkin perustuu Ubuntu 12.04:ään, joten kelvannee vertailualustaksi. Voin käydä tsekkaamassa Xubuntu 12.04:ssäkin...

Lainaus
Onko paketti HAL asennettu, jotkin videot vaatii sen.

Tarkistin, minulla ainakin on asennettuna.

LISÄYS: Videot toimivat FF:lla ja Chromiumilla myös Xubuntu 12.04:ssä. Eikä ole homma HAL:ista kiinni, koska Xubuntussa minulla ei ole sitä asennettuna.
« Viimeksi muokattu: 24.02.13 - klo:16.44 kirjoittanut Eesaurus »