32-bittisessä ubuntussa Draftsight toimii heittämällä - tiedoksi vain.
Onko muut käyttäjät huomanneet mitään huippukivaa uutta tässä uudessa versiossa? Ei ole tullut piirreltyä, niin ei ole tietoa.
Olen kokeilut LibreCAD (2D) ja FreeCAD (3D) ohjelmia, mutta varsinkin tuo jälkimmäinen vaikuttaa aika keskeneräiseltä. Kehitysvaiheessa kuten kotisivulla kertovat. Pystyyhän sillä mallintamaan ja muokkaamaan, mutta on aika kömpelöä. Ainakin jos sitä vertaa SpaceClaimiin joka on mielestäni nopein ja kätevin ohjelma mallin muokkaukseen ja turhien piirteiden poistoon. Mutta katsotaan kuinka se kehittyy ja onhan se tietenkin ilmainen. LibreCAD on ihan kätevä, pitää vain omaksua uuden tavan tehdä asioita. Huonoin puoli siinä on ettei se avaa dwg kuvia. Dxf avautuu, mutta oma vaivansa kääntää ja lopputulos ei aina ole hyvä. Ajattelinkin kokeilla tuota DraftSight ohjelmaa, koska dwg kuvat avautuvat sillä ja komennotkin ovat ilmeisesti tuttuja.
Olen välttänyt ohjelmien asentamista ohi alkuperäisten ohjelmalähteiden. FreeCAD versio 0.13 on ainut poikkeus.
Kysyisinkin nyt mitä tuo ”heittämällä” tarkoittaa, meneekö seuraava oikein 32-bittiseen?
Lataan tiedoston draftSight.deb, osoitteesta:
http://www.3ds.com/products-services/draftsight/download-draftsight/Annan päätteessä komennon:
sudo dpkg -i Lataukset/draftSight.deb
Ilmeisesti kysytään sähköpostia. Postin saatuani klikkaan vahvistus linkkiä.
Jos haluan poistaa ohjelman niin komento:
sudo dpkg -r Lataukset/draftSight.deb
Mietin vai mitä tapahtuu jos olen poistanut paketin. Eikö ohjelmaa saa silloin poistettua?