Tabletti menee totaalisesti tilttiin, mikään ei toimi. Mokkulareititin on Huawei b593 suunta-antennilla; teoriassa hyvä härveli. Mutta omituisuuksia on: esimerkiksi reititin suositellaan sammuttamaan silloin kun se ei ole käytössä - ylikuumenemisen vuoksi. Enpä voi sanoa huomanneeni eroa siinä sammuttaako yöksi vai ei sillä yhteys tökkii jokatapauksessa. Esimerkiksi surffatessa pidetään sivuja avattaessa luovia taukoja, noin 1-10 sekuntia ja joskus harvoin pidempäänkin. Minulle on epäselvää mikä tökkii: reititin, ISP, omat töppäilyt asetuksissa, ettei mobiili-yhteys vain toimi aina kunnialla ... Mitä juttu HDSPA-keep-alive:sta on ?
Nopeus on kyllä yleensä ihan hyvä, päälle 20M. Mutta luotettavuutta ei ole: joskus harvoin nopeus romahtaa vähäksiaikaa 1M:aan ja hyvin harvoin sammahtaa kokonaan. Kaikenkaikkiaan sanoisin ettei mobiili kelpaa ainoaksi yhteydeksi: esimerkiksi jos yhteys temppuilee pankissa saan minä ainakin siitä ihottumaa. Tosin minulla on vain Saunalahden tavallinen 4G ja reititin on silloin pakkoohjattava käyttämään 3G:tä koska 4G:nä nopeus on surkea. Kai se on ostettava "4G-super".