Kirjoittaja Aihe: Ubuntun Firefox-selaimen Launchy-laajennus ei toimi [RATKAISTU]  (Luettu 2239 kertaa)

Saataja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Hei!

Käytössäni on Ubuntu 64-bittinen 12.04 -käyttöjärjestelmä ja asensin siihen yle-dl -paketin Yle Areenan ja Elävän arkiston ohjelmien tallentamiseksi tietokoneelleni.

Nähtävästi sain paketin asennettua oikein, koska päätteen kautta videoiden lataus kyllä onnistuu. Ne tallentuvat käyttäjän kotikansioon.

Aiemmin olen pystynyt lataamaan videoita myös Launchy-laajennuksen kautta ilman päätettä siten, että olen mennyt Areenaan, hakenut ohjelman, jonka haluan ladata, klikannut sen jälkeen hiiren kakkospainiketta ja valinnut listasta polun Launchy --> Download Link With Areena Lataus. Tätä menetelmää käytettäessä videot ovat tallentuneet Videot-kansioon.

Kyseinen menetelmä ei kuitenkaan enää toimi vaan nyt Launchy-valikon alla lukee Launchy is Disabled! No Supported Applications installed. Olen asentanut Launchy-laajennuksen  alla olevan linkin kautta ja ennen se on toiminut.

http://www.homelinuxpc.com/download/asennamenut.bash

Missä siis vika ja mikä neuvoksi?

« Viimeksi muokattu: 21.01.13 - klo:03.19 kirjoittanut Saataja »

Fantasio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Ubuntun Firefox-selaimen Launchy-laajennus ei toimi
« Vastaus #1 : 16.01.13 - klo:11.58 »
Tereys!

Itse (Linux Mint 13) kärsin samasta asiasta, ja yritin jos minkälaista asentamisjärjestystä yle-dl:n, Launchyn ja asennamenut.bashin kesken. Myös harjoitin komentorivi-voodoota ja melkein sainkin menut pelaamaan  ;)

Lopulta silmiini osui ko. asiaa koskeva menunpäivitysviesti:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=14127.msg340914#msg340914

Ko. viestin mukaan toimiminen auttoi itselläni. Toivottavasti sinullakin.

Saataja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Ubuntun Firefox-selaimen Launchy-laajennus ei toimi
« Vastaus #2 : 21.01.13 - klo:03.18 »
Suurkiitos vinkistäsi, Fantasio!

 Tuon vinkkaamasi linkin takaa löysin ohjeen, jonka mukaan alla oleva komento

 wget -r -O./asennamenut.bash homelinuxpc.com/download/asennamenut.bash && chmod +x asennamenut.bash && ./asennamenut.bash

piti syöttää päätteeseen ja sen jälkeen asentaa Launchy-lisäosa Firefoxiin uudelleen. Tämän jälkeen se lähti taas toimimaan moitteettomasti ja nyt kaikki on kuin pitääkin! :)