Asensin jo kubuntu 12.10, mutta nyt ongelmana on että käyttöjärjestelmä jumii. Olen asentanut päivitykset, mutta en löytänyt mistään ohjelmaa jollaa voisi asentaa ajureita.
Itse törmäsin myös tähän että uusin ubuntu ei suoraan tarjonnut suljettuja ajureita asennettavaksi, joten kirjoitin dashiin lisäajurit ja sellainen toki löytyi ja painoin asenna sen kummemmin miettimättä. Viimeaikoina olen enemmän leikkinyt Funtoo/Gentoo pohjalla jossa ei tule mitään ylimääräistä mutta nyt ajattelin mitä parista ylimääräisestä paketista. Yllätys olikin melkoinen kun lisäajurit paketin asentamalla tuli koko KDE! Paketti oli muuten jokin jockey-jotain-kde, joten siksi se veti kde työpöydän mukanaan.Mutta joo jos tiedät mikä ajuri pitää asentaa kirjoita se dashiin niin pitäisi löytyä jos ohjelmalähteet kunnossa. Jos et tiedä kokeile
lspci |grep -i vga
niin saat tietää minkälaiseen näytönohjaimeen ajurit pitäisi hakea.
EDIT: Mutta sinullahan olikin kubuntu joten toi lisäajurit paketti voisi olla ihan ok sinulle.
Siistimpää kieltä, tänne turha kiukutella kun kukaan ei taida henkilökohtaisesti olla "syyllinen" mihinkään. -Storck