Kirjoittaja Aihe: Linux opastus (esim. wikissä) hivenen insinöörimäistä  (Luettu 8078 kertaa)

Takatuuppari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: Linux opastus (esim. wikissä) hivenen insinöörimäistä
« Vastaus #20 : 27.08.06 - klo:20.07 »
Olen useasti joutunut todistamaan kuinka (Windows-)käyttäjä menee täysin takalukkoon kun käskee avaamaan komentokehoitteen.

Tässä yksi mainio esimerkki! On eri asia 'käskeä avaamaan komentokehoite' kuin todella kertoa, mitä nappuloita pitää painaa, että sellainen ihme tapahtuu. Näin päivän käyttökokemuksella menisin itse tuollaisesta ohjeesta takalukkoon... ;)

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Linux opastus (esim. wikissä) hivenen insinöörimäistä
« Vastaus #21 : 27.08.06 - klo:20.12 »
Olen useasti joutunut todistamaan kuinka (Windows-)käyttäjä menee täysin takalukkoon kun käskee avaamaan komentokehoitteen.

Tässä yksi mainio esimerkki! On eri asia 'käskeä avaamaan komentokehoite' kuin todella kertoa, mitä nappuloita pitää painaa, että sellainen ihme tapahtuu. Näin päivän käyttökokemuksella menisin itse tuollaisesta ohjeesta takalukkoon... ;)
Jos taas lukee wikikirjaa alusta asti niin kuin se on suunniteltu, on lukenut kohdan komentorivi. ;) http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Perusk%C3%A4ytt%C3%B6#Komentorivi
alias vililikku

Takatuuppari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: Linux opastus (esim. wikissä) hivenen insinöörimäistä
« Vastaus #22 : 27.08.06 - klo:20.58 »
Olen useasti joutunut todistamaan kuinka (Windows-)käyttäjä menee täysin takalukkoon kun käskee avaamaan komentokehoitteen.

Tässä yksi mainio esimerkki! On eri asia 'käskeä avaamaan komentokehoite' kuin todella kertoa, mitä nappuloita pitää painaa, että sellainen ihme tapahtuu. Näin päivän käyttökokemuksella menisin itse tuollaisesta ohjeesta takalukkoon... ;)
Jos taas lukee wikikirjaa alusta asti niin kuin se on suunniteltu, on lukenut kohdan komentorivi. ;) http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Perusk%C3%A4ytt%C3%B6#Komentorivi

No justiinsa! Sehän on jokaiselle sanomattakin selvää, että komentokehoite tarkoittaa "pääte"-nimisestä ohjelmasta löytyvää siansaksaa...

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
alias vililikku

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Re: Linux opastus (esim. wikissä) hivenen insinöörimäistä
« Vastaus #24 : 28.08.06 - klo:07.52 »
Tässä yksi mainio esimerkki! On eri asia 'käskeä avaamaan komentokehoite' kuin todella kertoa, mitä nappuloita pitää painaa, että sellainen ihme tapahtuu. Näin päivän käyttökokemuksella menisin itse tuollaisesta ohjeesta takalukkoon... ;)

Tarkoitin kylläkin ihan Windowsin komentokehoitetta, mutta enpä sitten osannut suoltaa ajatustani ruudulle..
Mutta ei se mitään.. olen kerran kysynyt käyttäjältä että "onko sulla nyt se ikkuna auki siinä edessäsi" .. käyttäjä: "ööö, ei - pitäisikö avata?" .. minä: "no kyllähän se jeesaisi aikalaila" .. puhelin laskeutui pöydälle ja tädin tultua takaisin luurin äärelle kertoi avanneensa ikkunan huoneesta, mutta ei ymmärrä miten se tähän koneongelmaan auttaisi.
Registered Linux user #186837