Kirjoittaja Aihe: Tulostin ei toimi enää 10.10->12.10 päivityksen jälkeen [Ratkaistu]  (Luettu 2202 kertaa)

anymouse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Verkkotulostin, joka on kiinni ubuntu 10.04 palvelimessa, ei toimi enää verkon yli 10.10-> 12.10 päivityksen jälkeen. Toisessa koneessa, jossa 10.10, toimii tulostus normaalisti edelleenkin. Tämä 12.10 valittaa, että tulostimeen ei saada yhteyttä vaikka asetukset on täysin samat kuin toisessa koneessa, jossa tuo 10.10.

Tulostin sovelma Ubuntussa sanoo, että 'tulostinta "mp530" ei välttämättä ole yhdistetty.' ja 'Käsitellään - The printer is not responding.' .

Tulostin on konffattu käyttämään ipp-protokollaa. Onko kyseessä joku ongelma eri cups versioiden välillä, tai jokin muu vastaava?

EDIT: Tulostin siis Canon Pixma MP530
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:18.37 kirjoittanut anymouse »

JussiK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Tulostin ei toimi enää 10.10->12.10 päivityksen jälkeen
« Vastaus #1 : 10.12.12 - klo:10.20 »
Ite tappelin HP 1660:n kanssa, Toimi edellisessä versiossa mutta ei 12.04:ssä. Syy: Smart Install, sen saa pois päältä Windows-asennuslevykkeen avulla:

 Can I turn HP Smart Install off or on?
Yes. You can use the HP Smart Install utility to disable/enable HP Smart Install. The utility is
stored on the software CD, in the UTIL folder. SIUtility.exe is for 32-bit operating systems and
SIUtility64.exe is for 64-bit operating systems.

anymouse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: Tulostin ei toimi enää 10.10->12.10 päivityksen jälkeen
« Vastaus #2 : 10.12.12 - klo:17.28 »
Ite tappelin HP 1660:n kanssa, Toimi edellisessä versiossa mutta ei 12.04:ssä. Syy: Smart Install, sen saa pois päältä Windows-asennuslevykkeen avulla:

 Can I turn HP Smart Install off or on?
Yes. You can use the HP Smart Install utility to disable/enable HP Smart Install. The utility is
stored on the software CD, in the UTIL folder. SIUtility.exe is for 32-bit operating systems and
SIUtility64.exe is for 64-bit operating systems.

Minulla on Canonin tulostin, eli tuskin pätee tuo sama.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Tulostin ei toimi enää 10.10->12.10 päivityksen jälkeen
« Vastaus #3 : 10.12.12 - klo:17.35 »

Mitä kautta sinulla oli edellisen paketin Canon ajurit oli asenettu?

Tässä on Ubuntun PPA jota minä olen käyttänyt.

https://launchpad.net/~michael-gruz/+archive/canon-trunk?field.series_filter=precise
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

anymouse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: Tulostin ei toimi enää 10.10->12.10 päivityksen jälkeen
« Vastaus #4 : 10.12.12 - klo:18.37 »

Mitä kautta sinulla oli edellisen paketin Canon ajurit oli asenettu?

Tässä on Ubuntun PPA jota minä olen käyttänyt.

https://launchpad.net/~michael-gruz/+archive/canon-trunk?field.series_filter=precise

Ihan nuo ajurit mitä 12.10 tarjosi.

Asensin palvelimelle cupsin uudestaan. Se auttoi ja tulostus pelaa jälleen.