Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 12.04.1 LTE Etätyöpöytä  (Luettu 1880 kertaa)

jussi_j

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu 12.04.1 LTE Etätyöpöytä
« : 27.11.12 - klo:21.32 »
Olen asentanut puhtaan asennuksen oletusasetuksilla ja suomipaketilla.

Lisäksi olen asentanut sshd:n ja xrdp serverin etätyöpöytää varten windowsista käsin.

Ensinmäinen ongelma oli se, että kun näennäisesti sain yhteyden, latautui kuitenkin vain työpöydän taustakuva. Siitä ongelmasta pääsin eroon netistä löytämäni ohjeen avulla kun suoritin komennon:

Koodia: [Valitse]
echo "gnome-session --session --session=ubuntu-2d" >.xsession
No nyt latautuu työpöytä, mutta näppäimistöasettelu on väärin kaikissa ohjelmissa. Sitä ei voi myöskään vaihtaa, koska missään ei ole mitään asetuksia valittavana. Asetuksissa oleva näppäimistöasetteluohjelma kaatuu kun sitä tarpeeksi näppäilee, mutta mitään siellä ei voi tehdä.

Muutkin etätyöpöytä viritykset toki käyvät minulle, kunhan yhteyden saa windossista. Minulla on kyllä xming asennettu windowssiin, että kyllä voisin avata pöydän myös ssh X tunnelin yli, jos tietäisin miten työpöytä käynnistyy.

Toinen pienempi ongelma minkä huomasin on se, että jos olen etätyöpöydällä kirjautuneena ubuntuun ja yritän samaan aikaan kirjautua suoraan ubuntu koneesta, niin työpöytä alkaa latautua mutta ei sitten lopulta lataudukaan ja kirjautuminen ei onnistu.

_Pete_

• Käyttäjä
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04.1 LTE Etätyöpöytä
« Vastaus #1 : 29.11.12 - klo:23.25 »
Muutkin etätyöpöytä viritykset toki käyvät minulle, kunhan yhteyden saa windossista. Minulla on kyllä xming asennettu windowssiin, että kyllä voisin avata pöydän myös ssh X tunnelin yli, jos tietäisin miten työpöytä käynnistyy.

Ei ole viritys mutta itse käytän nomachine:n NX toteutusta ja toimii loistavasti,
täältä serveripaketit linuxiin:

http://www.nomachine.com/select-package.php?os=linux&id=1

Ja täältä client windowssiin:

http://www.nomachine.com/download-package.php?Prod_Id=3835

Serveri linuxissa pitää olla tuota ennen jo sshd palvelin käytössä. Muutoin toimii ihan heittämällä kun vaan asentaa paketit.