Kirjoittaja Aihe: Evolution ja lajittelu päivämäärän mukaan?  (Luettu 937 kertaa)

odysseus

  • Vieras
Siis häh!

Olen nyt käyttänyt reilusti yli 10 vuotta linukoita ja erityisesti Gnome-pohjaisia juttuja.   ...ja nyt en ymmärrä miten ihmeessä saan Evolutionin moodiin, jossa se lajittelee sähköpostit päivämäärän mukaisesti: _ja_vain_ja_ainoastaan_päivämäärän_!

Yritin luoda oman lajitteluperusteen (View->Current view->Define views...), jonne laitoin vain "date" kentän ja silti kaikki näkyy muodossa (eli lajitteluperuste on) "viestiketju"->"päivämäärä".

Miten ihmeessä pääsen eroon tuosta viestiketju -lajittelusta?

Tämä on aivan mahdoton ongelma kun ihmiset eivät kirjoita "uutta" viestiä vaan vastaavat ketjuun aivan uudella aiheella (koska eivät muuten muista vastaanottajan mailiosoitetta) ja silloin usein otsikko on sama.
Olen myös huomannut, että vaikka vaihdat otsikkoa, niin viesti menee usein ketjun jatkoksi "johonkin mihin lie analyysin perustuen".
Sitten joudut kaivelemaan jostain kaukaa puolen vuoden takaa uusia viestejä kun ne tulee vanhaan ketjuun...

Minä _haluan_, että mailissani näkyy viestit päivämäärän mukaan kaikki uudet samassa pötkössä kuten "vanhaan hyvään aikaan". Ja sitten lajittelen ne viestiketjuksi jos haluan.

Kuinka tämän saa pelaamaan evolutionissa vai saako? ja jos ei saa, niin saako jollain muulla mailiohjelmalla?