Kirjoittaja Aihe: [RATKAISTU] Miten poistan tämän paketin cndrvcups-capt?(canonin asennustiedosto)  (Luettu 2335 kertaa)

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Kyselin tätä ubuntu 7.10:n asennuskeskustelusta mutta en päässyt puusta pitkälle. Olen lukenut muitakin ohjeita mutta koska en ole nörtti, en todellakaan osaa luoda päätekomentoja päästäni, pelkästään copypastella täältä. En osaa muokata mitään asennustiedostoja päätteen tekstinkäsittelyohjelmalla.

En ole saanut asennettua Synapticilla yhtään uutta pakettia/päivitettyjä vanhoja siitä lähtien kun tuo cndrvcups-capt on kummitellut listalla. Se on kategoriassa "virheelliset riippuvuudet" ja ainoa toiminto mitä tää tarjoaa on "merkitse kokonaan poistettavaksi" ja kun klikkaan Toteuta, tulee vain virhekoodi "E: cndrvcups-capt: aliprosessi post-removal script palautti virhetilakoodin 127". Olen yrittänyt asentaa sitä uudestaan, täysin tuloksetta. Kun olen ohjeiden avulla yrittänyt asentaa uutta ubuntua (nyt siis 7.04) tulee aina virhetilakoodia 127.

No, hommattiin talouteen Seagate ulkoinen kovo tarkoituksena siirtää mun matsku siihen ja forkata koko kone, no seagate ei toimi tän kanssa. kamaa olis sen verran että levyjä menisi todella monta. Lykkäsin koneeseen uuden ubuntun asennuslevyn ja boottasin koneen, ei anna alkuvalikossa valita mitään muuta kuin sen ensimmäisen, mikään F-näppäin ei toimi (ei tosn toimi ubuntu 7.04-asennuslevyltäkään kun olen senkin kanssa boottaillut). Asennustiedostot on täältä sivuilta napattu, eli ihan virallisia.

En osaa laittaa Apachea toimintaan että saisin tiedostot taloudeen windowskoneeseen. Niin ja 5.10:n päivitin 7,04:seen niin että kaveri lainasi ulkoista kovoa ja formatoin asennuksessa koneen.

Siis mä en vaan tajua, helpointa olis varmaan ostaa toisen merkkinen ulkoinen kovo ja siirtää tiedostot siihen, mutta tämä olisi varmasti niin helppo päivittää jos tämä keleen cndrvcups-capt voisi häippästä koneelta. Alunperin se tuli kun yritin asentaa canonin tulostinta, todellakin vain yritin koska se ei sitten kuitenkaan toiminut. Olen todennäköisesti poistanut siitä jotain (?) ja osa on sitten jäänyt jäljelle.

Siis mitä mä teen? Graafisessa ympäristössä tai sitten niin että koodit päätteelle on täälä suoraan.
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:18.32 kirjoittanut rosami »

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Paketissa on luultavasti rikkinäinen poistoskripti. Mene päätteeseen Sovellukset > Apuohjelmat > Pääte ja kopioi sinne seuraava käsky:
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg --remove cndrvcups-captAnna salasanakyselyyn oma salasanasi (sitä ei näytetä kirjoittaessa).
Copy-pastea tänne koko virheilmoitus, joka päätteeseen tulee ja selvitellään eteenpäin.

Lainaus
En osaa laittaa Apachea toimintaan että saisin tiedostot taloudeen windowskoneeseen.

Apache on www-palvelinohjelma. Tarkoitat varmaankin Sambaa, jolla jaetaan tiedostoja. Ohjeita löytyy foorumilta. Helpoimmillaan niin, että menet Tiedostoselaimeen ja halutun kansion päällä klikkaat oikealla hiiren napilla "Jaa kansio"

Lainaus
No, hommattiin talouteen Seagate ulkoinen kovo tarkoituksena siirtää mun matsku siihen ja forkata koko kone, no seagate ei toimi tän kanssa

Varmaan kannattaisi tutkia foorumilta ulkoisten kiintolevyjen liittämisohjeita tai tehdä foorumille oma aihe siitä. En keksi mitään syytä, miksei se levy toimisi Ubuntun kanssa, jos tarvittavat liittimet löytyvät.

ps. Nörttien silmiin sattuu, kun joutuu lukemaan koneen tai levyn forkkaamisesta.  ;D
http://irccrew.org/~count/forkattu_kovo.jpg
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:01.15 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Koodia: [Valitse]
(Reading database ... 120566 files and directories currently installed.)
Removing cndrvcups-capt ...
dpkg: error processing cndrvcups-capt (--remove):
 aliprosessi post-removal script palautti virhetilakoodin 127
Errors were encountered while processing:
 cndrvcups-capt

mitäs ny?

Seagatea ei mun tarpeisiin hankittukaan, mutta googlettelin sitä ja tuli että ei tukea linuxille. Joo nää termit on hukassa, sorry :) Ekan ubuntun mulle asens nörttikaveri + ohjelmat siihen ni ei onneks tarvinnu päätteeseen koskea.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Koodia: [Valitse]
cat /var/lib/dpkg/info/cndrvcups-capt.postrm
Voisitko laittaa tuosta käskystä tulosteen? Nähdään mitä viallinen skripti on syönyt ja koitetaan korjata se kuntoon.

Lainaus

Seagatea ei mun tarpeisiin hankittukaan, mutta googlettelin sitä ja tuli että ei tukea linuxille. Joo nää termit on hukassa, sorry Smiley Ekan ubuntun mulle asens nörttikaveri + ohjelmat siihen ni ei onneks tarvinnu päätteeseen koskea.
Valmistaja ei ehkä lupaa tukea Linuxille, mutta pääsääntö on, että ulkoiset levyt toimivat kaikissa käyttöjärjestelmissä. Jos tuota on käytetty Windowsissa niin siinä voi olla kyllä omat niksinsä, että levylle pääsee kirjoittamaan. Riippuu onko se alustettu FAT vai NTFS muotoon. Kokeilehan joskus tökätä Ubuntu-koneen kiinni kylkeen, jospa tulee iloinen yllätys ja levy toimii saman tien. Täysin mahdollista. Muista ennen levyn pois ottoa, kuten kaikille usb-massamuisteille, irrottaa se hiiren oikealla napilla levyn kuvan päällä klikkaamalla.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Koodia: [Valitse]
rosami@urho:~$ cat /var/lib/dpkg/info/cndrvcups-capt.postrm
#!/bin/sh
if [ "$1" = 0 ] ; then
        rm -Rf /var/ccpd
        rm -Rf /var/captmon
        rm -Rf /var/log/ccpd
else
        /etc/init.d/ccpd restart > /dev/null 2>&1
fi

Edellinen ulkoinen jonka kanssa päivittelin toimi loistavasti kun vain tökkäsin sen koneeseen, en muista sen merkkiä. Tätä seagatea oon tökkiny jokaiseen usbireikään ku kone on päällä ja ku oon restartannu sitä. Se ei ilmesty mihinkään, vissiin NTFS-muodossa on.

Ja kiitti ku viittit auttaa, toi mies ei ymmärrä linuksista mitään, sanoo vaan että "no asenna windows".

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Luultavasti tuon skriprtin voisi poistaakin, minkä jälkeen dpkg --remove lakkaisi herjaamasta, Mutta ollaan vähän nörtimpiä ja muutetaan skriptiä raakasti niin, että menee varmasti läpi.
Asetustiedostoja voi muokata tavallisella tekstieditorilla - inhaa päätettä ei tarvitse käyttää siihen. Editori täytyy kuitenkin avata pääkäyttän oikeuksilla, joita ilman muutoksia ei voisi tallentaa. Tapahtuu helposti päätteestä:

Koodia: [Valitse]
sudo gedit /var/lib/dpkg/info/cndrvcups-capt.postrmLeikkaa-liimaa vanhan päälle:

#!/bin/sh
rm -Rf /var/ccpd
rm -Rf /var/captmon
rm -Rf /var/log/ccpd

Ja tallenna.

Sitten jälleen:

Koodia: [Valitse]
sudo dpkg --remove cndrvcups-captMeneekö läpi jo? Canonin ajurihan tässä häviää bittiavaruuteen ja päivityksen jälkeen sinun pitää katsella miten 7.10:saa tulostimen toimimaan. Toivottavasti muuten kuin tällaisilla epämääräisillä sekä rikkinäisillä ajuripaketeilla, jotka jumittavat koko systeemin.

Levyjuttu on outo. Kyllä NTFS levynkin pitäisi näkyä työpöydällä tai tiedostoselaimessa, mutta kirjoittaa sille ei voi (ainakaan 7.04:ssä) ilman muutamia toimenpiteitä. Seagaten levyn kanssa on kyllä ollut jotain ongelmia.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13587.0
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:18.33 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Se tiedosto näytti jo tuolaiselta, poistanko mä tosta välistä ton if-rivin? Muuten toi on kai toi sama? Vai korvaanko kaiken?

Koodia: [Valitse]
#!/bin/sh
if [ "$1" = 0 ] ; then
rm -Rf /var/ccpd
rm -Rf /var/captmon
rm -Rf /var/log/ccpd
else
/etc/init.d/ccpd restart > /dev/null 2>&1
fi

****

Okei eli korvasin koko roskan ja tää nyt kai poistu! WOW!

*****

Joo, poistui se, ja nyt tää Ubuntun oma päivityski läks rullailemaan. KIITOS AVUSTA!
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:18.33 kirjoittanut rosami »

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Jes.Kiitos kiitoksista. Nyt ei kun kertaamaan ohjeita 7.04 > 7.10 päivitystä varten. :D
muoks.
Ai on jo käynnissä. :)
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal