Kirjoittaja Aihe: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.  (Luettu 3790 kertaa)

Pakana

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Täräytin Ubuntu 12.04 koneeseen, ja hankkiuduin siitä unitystä pikaisesti eroon..

Nyt mulla on 10.04:stä tutun näköinen työpöytä, ja olen raahannut muutaman pikakuvakkeen tuonne ylös. Mä löysin jo tiedon että niitä kuvakkeita voi poistaa ja siirtää kun painaa  Windows+Alt samalla kun klikkaa hiiren oikeaa näppäintä. Mutta mulla kun ei tuollaista M$ nappia tässä klassisessa näppiksessäni ole. Mitäs nyt?

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #1 : 30.09.12 - klo:01.31 »
Täräytin Ubuntu 12.04 koneeseen, ja hankkiuduin siitä unitystä pikaisesti eroon..

Nyt mulla on 10.04:stä tutun näköinen työpöytä, ja olen raahannut muutaman pikakuvakkeen tuonne ylös. Mä löysin jo tiedon että niitä kuvakkeita voi poistaa ja siirtää kun painaa  Windows+Alt samalla kun klikkaa hiiren oikeaa näppäintä. Mutta mulla kun ei tuollaista M$ nappia tässä klassisessa näppiksessäni ole. Mitäs nyt?

Tarkoitatko siis yläpalkkiin? Muistaakseni kun hiirulaisen oikealla napilla klikkaa yläpalkkiin sinne saa lisättyä ja poistettua juttuja.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

Pakana

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #2 : 30.09.12 - klo:01.58 »
Niinhän siitä tuli joo aiemmin, mutta ei neää tässä 12.04:ssä.

Tässä vielä hemmetti Alt-Tab bugikin... Onneksi löysin kierotien tuohon..

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #3 : 30.09.12 - klo:09.01 »
Piti itsekin pysähtyä miettimään tuota Win-näppäin juttua. En ole asiantuntija mutta löytyykö "Asetuksista" tai vastaavan toiminnon alta "Pikanäppäimet" tai vastaava työkalu omien pikanäppäin komentojen luomiseksi? Jos sellainen vipu löytyy niin kokeneemmat varmaan pystyvät neuvomaan sopivan komentosarjan ongelman poistamiseksi. Miten onnistuit kiertämään ALT-TAB bugin? terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

PeeAaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 233
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #4 : 30.09.12 - klo:13.33 »
Täräytin Ubuntu 12.04 koneeseen, ja hankkiuduin siitä unitystä pikaisesti eroon..

Nyt mulla on 10.04:stä tutun näköinen työpöytä, ja olen raahannut muutaman pikakuvakkeen tuonne ylös. Mä löysin jo tiedon että niitä kuvakkeita voi poistaa ja siirtää kun painaa  Windows+Alt samalla kun klikkaa hiiren oikeaa näppäintä. Mutta mulla kun ei tuollaista M$ nappia tässä klassisessa näppiksessäni ole. Mitäs nyt?

Sama systeemi,mutta ei mulla tarvi kun painaa pelkästään Alt-nappia ja sitten sitä hiiren oikeaa.

T:PeeAaa

Pakana

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #5 : 30.09.12 - klo:13.43 »
Pelkkää Alt-näppäintä painamalla ei tapahtu mitään. Ei siis reagoi millään tavalla hiiren näppäimen painallukseen.. Tosin en sitten ole 100varma liittyykö se jotenkin tuohon alt+tab bugiin..

Alt+tab bugin sain korjattua kun säädin compiz asetuksista (CCSM) "Ring Switcher" palikan Alt+Tab näppäinyhdistelmälle. Sinänsä ei haittaa, koska tuota samaa ring switcheriä mä käytin jo 10.04:ssä, mutta olihan tuonkin säätämisessä oma hommansa.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #6 : 30.09.12 - klo:18.40 »
En ole varma mutta olisiko tuossa "purkkaratkaisun" poikanen? http://manpages.ubuntu.com/manpages/lucid/man1/xdotool.1.html Pitäisi löytyä pakettivaraston kautta, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Pakana

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #7 : 30.09.12 - klo:19.40 »
Juu, kiitos, kyllähän sen tuolla sai toimimaan. Pienen ongelman aiheutti se että en ensin en hoksannut että jos yrittää kirjoittaa jotain samalla kuin Alt+Super on painettuna jokseenkin kaikista näppäimistä tulee jotain muuta kuin mitä pitäisi.. :)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 12.04, Classic Gnome, quicklaunch kuvakkeiden siirto.
« Vastaus #8 : 30.09.12 - klo:20.03 »
Lainaus
Juu, kiitos, kyllähän sen tuolla sai toimimaan.
  :) terveisin Timo
"Linux, made in Finland"