Kirjoittaja Aihe: Mythbuntu/Ubuntu 12.04 ja Soundgraph iMon IR/LCD (lsusb 15c2:0038) toimivuus?  (Luettu 1794 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Moi!

Onko kukaan testannut 12.04:lla Soundgraph iMon IR/LCD (lsusb=15c2:0038) infrapunavastaanotin ja LCD näyttöä kotelossaan ja vielä Veris RM-200 kaukosäädintä? Toimiiko ne ollenkaan vai jopa out-of-the-box? Mulla on toimiva Mythbuntu 10.04 ja jos kaukosäätimen ja kotelonnäytön kanssa joutuu hirveästi jumppaamaan, joudun odottelemaan vielä..

Olisin kiitollinen kokemuksistanne.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Itse itselleni vastaten: IR ei toimi out-of-the-box. LCD toimii vastaavasti täydellisesti, jopa taustavalo näytössä sammuu, kun kone sammutetaan ja LCDd.conf:ssa on määritetty OnExit=2.

Nyt asennettuna Ubuntu 12.04 ja lirc:n kautta eivät kaikki napit toimi. Hassuinta on että 'irw' ei näytä mitään näppäinkoodeja. Ainoa mikä toimii, on hiiri/näppäin moodi ja sitä kautta kaukosäätimen nuolinäppäimet... Power näppäintä painettaessa, tulee Ubuntun sammutusikkuna näkyviin ja voin siis sammuttaa koneen.. Muut napit eivät toimi ollenkaan.  ???

Missä nuo lirc:n konffis filut on Ubuntu 12.04:ssa? Miten saan 'irw' komennon kautta näppäinkoodit näkymään?
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Moi!

Mitäköhän kannattais ensimmäisenä tarkistaa, kun seuraavat asiat on tsekattu:

- /etc/lirc/hardware.conf filussa on oikea polku lirc:n fileen, josta löytyy omat RM-200 kaken näppäimet.
- lirc asennettu ja lirc uudelleenkäynnistyskin onnistuu ok

Mutta: Jos laitan päätteeseen 'irw' komennon ja painan kaken Power nappulaa Unity työpöydän ollessa aktiivinen, kone ehdottaa Ubuntun sulkemista. Muista napeista ei tule mitään näppäinkoodeja näkyviin ??? Mä oon ihan ulalla, joka LTS releasessa on tämä sama jumppa näiden lirc-juttujen kanssa, kehveli  >:(

Ois hienoa, jos joku tuntee lirc:n hyvin ja osais auttaa jyvälle, mikä on pielessä..
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Mutta: Jos laitan päätteeseen 'irw' komennon ja painan kaken Power nappulaa Unity työpöydän ollessa aktiivinen, kone ehdottaa Ubuntun sulkemista. Muista napeista ei tule mitään näppäinkoodeja näkyviin ??? Mä oon ihan ulalla, joka LTS releasessa on tämä sama jumppa näiden lirc-juttujen kanssa, kehveli  >:(

Ehdinkin jo vastata tuonne toiseen säikeeseen:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=43604.msg336254#msg336254

Ongelmasi johtuu siis jälleen kerran Linuxin muutoksista, joihin Debianin/Ubuntun Lirc-paketoijat eivät ole vielä täysin mukautuneet.


Lisäys: Tässä yksi melko selkeä ohje: http://www.takethesecoins.it/blog/2010/10/how-to-use-imon-remote-on-xbmc-with-linux-input-layer-ubuntu-10-10-maverick-meerkat/
« Viimeksi muokattu: 02.10.12 - klo:13.54 kirjoittanut nm »