Kirjoittaja Aihe: Epson Perfection 2400 Photo ja HP Scanjet 4890 käyttöönotto  (Luettu 2138 kertaa)

Jorgo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Olen uusi Ubuntu (12.04 LTS) -käyttäjä. W7:sta oli helppo siirtyä. Nyt olen vaihtoon tyytyväinen.
Pientä ongelmaa on: Ajantasalla oleva Ubuntu ei tunnista kahta laitetta, jotka ovat minulle tärkeitä arkikäytössä: skannerit Epson Perfection 2400 Photo ja HP Scanjet 4890, molemmat USB-liitännällä. Printterin Ubuntu tunnisti oitis.
En myöskään saa puhelimestani, Nokia N8 ulos mitään.
Pyydän yksiselitteisiä apuohjeita, terminaalilla työskentelystä on jo yli kolmekymmentä vuotta!

Nyt tuli automaattisia päivityksiä ja Epson rupesi toimimaan. Enää pari puutetta...
« Viimeksi muokattu: 21.08.12 - klo:10.09 kirjoittanut Jorgo »

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Oletko siis kokeillut kuvanluku-ohjelmalla etteivat toimi?

t: Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Valitettavasti ainakin sane-projektin http://www.sane-project.org/ mukaan kyseistä Scanjetin mallia 4890C ei tueta (2010-06-09). Laitetiedoista löytyi myös lause: "These devices could be supported by the genesys backend later."

sane-genesys kehitysversio ainakin jotenkin toimii rinnakkaismallilla 4850C, jossa on sama piirisarja.

Osaavammat/ehtivämmät voivat neuvoa, miten tästä eteenpäin. Työt kutsuvat.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Jorgo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Juu, olen kokeillut ja nyt se sitten toimii - Epson. HP:n taidan jättää XP-läppärin käyttöön.
N8:lle asentelin DUKTOn ja hyvin toimii.

Että kiitos vaa vastauksista. ;D