Kirjoittaja Aihe: Skanneri verkon takana  (Luettu 1636 kertaa)

Linesa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Skanneri verkon takana
« : 21.06.12 - klo:00.06 »
Voiko  skanneria käyttää lähiverkon läpi toisella koneella?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Skanneri verkon takana
« Vastaus #1 : 21.06.12 - klo:07.10 »
Voiko  skanneria käyttää lähiverkon läpi toisella koneella?

Kyllä voi.
Tapoja lienee monia, mutta minun suosikkini on logata koneelle jossa skanneri on ja käynnistän xsane:n
Joku toinen tykkää enemmän joistain remote työpöydistä, kolmas jostain muusta konstista, ....

Linesa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Vs: Skanneri verkon takana
« Vastaus #2 : 21.06.12 - klo:15.41 »
Voiko  skanneria käyttää lähiverkon läpi toisella koneella?

Kyllä voi.
Tapoja lienee monia, mutta minun suosikkini on logata koneelle jossa skanneri on ja käynnistän xsane:n
Joku toinen tykkää enemmän joistain remote työpöydistä, kolmas jostain muusta konstista, ....

Ok, mutta skanneria ei siis voi jakaa samalla ailla automaattisesti kuin tulostinta.

Toinen, edellinen samsung monitoimilaser sanoi työsuhteensa irti. Koska kaivan verta nenästäni  ostin tuoreemman version, Samsung CLX-3185-tyyppisen vehkeen. Tulostinosa menee heittämällä läpi, paitsi että jostain syystä CUPS haluaa asettaa tulostimen mustavalkotilaan väritulostuksen sijaan. Tämä  on kuitenkin helposti korjattavissa.

Mutta skanneri. edellinen clx-2160 ei ollut sanessa tuettu, skanneria tarvitessa skannasin kuvan usb-tikulle ja siirsin tikun koneeseen. Mutta tässä ei näytä olevan usb-porttia.

CLX-3185 pitäisi olla tuettu, mutta ei näy.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Skanneri verkon takana
« Vastaus #3 : 21.06.12 - klo:16.09 »
Ok, mutta skanneria ei siis voi jakaa samalla ailla automaattisesti kuin tulostinta.
Voi sen jakaa.

Palvelimelle pitää laittaa saned ja sitten muokata paria tiedostoa. Muilta koneita pitää myöskin muokata yhtä tietostoa. Itse olen käyttänyt tuota ja hyvin toimii.
https://help.ubuntu.com/community/ScanningHowTo#Sharing_a_Scanner_Over_a_Network

Joidenkin skannereiden kohdalla täytyy palvelimella lisätä saned käyttäjä ryhmiin scanner ja/tai lp .
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.