Minulla ei vielä ole paljon kerrottavaa khaosamingille, koska kone (Asus EeePC 1225B) on varsin uusi ja pari päivää tuhraantui Ubuntunkin kanssa - toistaiseksi turhaan. Mint asentui heittämällä, mutta sepä ei mennytkään ubuntun päälle sda3:een, vaan teki uuden sda5:n sekä sda6 swapin. Käynnistysvalikossa ei näy Ubuntua.
En ihan allekirjoita sitä, että Boot Booster / Express Gate jotenkin sotkisi Linux-asennuksen, koska Mint kerran asentui, enkä ole tehnyt BIOSissa mitään muuta kuin tarvittaessa vaihtanut boottaamaan usb-cd asemalta. Mutta joudun vielä kyllä yrittämään Ubuntua uudestaan, koska Nokian nettitikku ei asennu itsestään Minttiin, mutta Ubuntun kanssa se on kyllä on ainakin muissa koneissa toiminut. Asennusmedia voi toki olla korruptoitunut, mutta Live-cd:nä se toimii.
Konetta en raski vielä purkaa. Kyllä siellä pohjalla joku luukku on, josta en heti keksi, miten saisi auki.
Windows kertoo näytönohjaimeksi AMD Radeon HD 6320 max resoluutio 1366 x 768. Kun yritin yhtä peliä Windows-puolella, asennus loppui äänilaitteen vikaan (AMD High Definition Audio Device). Mutta kummatkaan speksit ei ole minulle tärkeitä, halusin vain pienen ja kevyen matkakoneen ja 11 " riittää minulle mainiosti. Linux on mielestäni tarpeen miniläppärissä, jotta saa useita virtuaalidesktoppeja, koska pieni kuvaruutu tulee muuten liian täyteen ikkunoita. Jotkut on kyllä valittaneet Ubuntun syövän akun nopeasti tyhjäksi.
Kovalevystä Windows kertoo WDC WD3200BPVT -80JJTO ATA.
Jospa Asuksella on joku uudempi suorituskykyisempi rinnakkaismalli.