Kirjoittaja Aihe: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet. Nyt ääntelee hienosti.  (Luettu 2138 kertaa)

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Eli Thunderbird 12.0.1 (muistaakseni) ei soita enään omia ääniä viestin merkkiäänenä. Siis wavveja. Aikasemmissa Ubuntuissa soitti. Vaikka sinne valitsee jonkun oman mölinän, niin se soittaa silti oletusäänen. Mistähän sen muuten pystyisi vaihtamaan? Itse valittu ääni vain kuuluisi paremmin toiseen huoneeseenkin kun se oletus PLUB.
« Viimeksi muokattu: 16.05.12 - klo:11.22 kirjoittanut Kaasumies »

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet
« Vastaus #1 : 14.05.12 - klo:20.31 »
Ei taida tulla ukkoslintuun ääniä...

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet
« Vastaus #2 : 14.05.12 - klo:22.20 »
Tuossa latasin yhden mp3 ja .wav tiedosto kokeeksi. .mp3 ei näy Thunderbirdillä mutta .wav näkyi. Painoin "Toista" ja audio kuului. Laitoi testi emailin ja audio kuului. Käytössä Ubuntu 12.04, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet
« Vastaus #3 : 15.05.12 - klo:10.34 »
Hyvä. Mulla ei soi.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet
« Vastaus #4 : 15.05.12 - klo:21.16 »
Lainaus
Hyvä. Mulla ei soi.
Ei ollut tarkoitus piruilla.
Olet tietysti mennyt Thunderbirdin "Asetuksiin" ja ruksannut "Soita äänimerkki"-kohdan. Sitten olet varmaan mennyt kohtaan "Käytä seuraavaa äänitiedostoa" ja mennyt "Selaa" nappulan kautta sinne tiettyyn .wav tiedostoon. Olet painanut mustaksi tuon valitun .wavin ja kuitannut painikkeella "Avaa". Näkyykö tuo haluamasi äänitiedosto "Asetukset" ikkunassa? Kuuluuko ääni kun testaat "Toista"-napilla? terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet
« Vastaus #5 : 16.05.12 - klo:07.04 »
Näkyy "Käytä seuraavaa äänitiedostoa"-kohdassa, mutta ei soi kun painaa soittonappia. Ja olen kokeillut muitakin ääniä mutta nekään ei soi. Äänitiedosto kyllä soi, kun klikkaa sitä kansiossa eli se on kunnossa. En ottanutkaan kirjotustasi piruiluna.  :)

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet. Nyt ääntelee hienosti.
« Vastaus #6 : 16.05.12 - klo:11.24 »
Tänään kokeilin joitakin muita äänitiedostoja ja ne soi normaalisti. Pari ääntä ei soi Thunderbirdissä vaikka ne soi kyllä muuten. No, ei se mitään. Antaa sitten lampaan määkintä-äänen olla viestiäänenä.  ;D
Eli vika "korjattu". En tiiä missä on vika, mutta hyvä kun joku ääni soi.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS. Thunderbirdin äänet. Nyt ääntelee hienosti.
« Vastaus #7 : 16.05.12 - klo:17.25 »
Hyvä kun olet tyytyväinen ratkaisuun. Pitää itsekin testata eri .wav audioita. terveisin Timo
ps. minun viestiäänenä on vanha kunnon sanla m90 helinä  :D
"Linux, made in Finland"