Päivitin Ubuntun 12.04 versioon ja kaikki meni läpi ongelmitta. Tv kortit lakkasivat yllättäen toimimasta ja kun aloin tutkia asiaa huomasin, että kernel on edelleen 3.0.0_17 vaikka synapticin mukaan minulla kyllä pitäisi olla viimeisin 3.2.x sarjan kernelikin asennettuna. Kun buuttaan koneen ja menen kernelin valinta menuun siellä kerrottaan, että käytettävissä on 2.6.x - 3.0.x version kerneleitä Ubuntu 11.10:lle
Toisin sanoen Ubuntu itse päivittyi hienosti versiosta 11.10 versioon 12.04, mutta kernelit jumahtivat 11.10 eivätkä päivittyneet. Olen kokeillut erilaisia googlattuja kikkoja grub-update jne. mutta viisastenkiveä ei ole vielä löytynyt.
Varsinainen ongelma ovat siis toimimattomat TV kortit, mutta yksi tie niiden heräämisen tiellä voisi hyvinkin olla tuo Kernel asian saaminen kuntoon ja se on nyt tämän topicin aihe.
Aiheesta alkuperäinen keskustelu osoitteessa:
http://www.linuxtv.fi/viewtopic.php?f=12&t=4668Käytännössä seuraavat konstit kokeiltu
- Manuaalinen kernelin valinta buutissa - uusia ei tarjolla
- /etc/default/grub tiedoston editointi ja sen jälkeen sudo update-grub - tuo tiedosto on täysin tyhjä
- Uusimpien kernel paketeiden uudelleenasennus synapticissa
Näistä mikään ei siis vielä ole avuttanut
timo