Kirjoittaja Aihe: 12.04 LTS julkaistu!!  (Luettu 1779 kertaa)

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
12.04 LTS julkaistu!!
« : 26.04.12 - klo:15.23 »
Distro julkaistu ubuntu.com:ssa!

Ei kun imuutukseen :)
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

Tuike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS julkaistu!!
« Vastaus #1 : 26.04.12 - klo:21.03 »
10.04:sta päivittelen. Ensi asennus meni pieleen, kun valitsin että päivitä päälle ja kone sanoi että ei voida mounttaa partitiota. Minulla on asennettu juurikansio ja home kansio eri partitioille niin veikkasin että tuota peruspäivitystä ei voi käyttää niin otin mukautetun asennuksen ja määrittelin juuripartition ja home partition erikseen ja määräsin juuriaseman formatoitavaksi. Sitten onnistui asennus.

Täältä on näköjään otettu kaikki turhat ominaisuudet pois, kuten näytönsäästäjät, hytkyvät ikkunat ja buutin tervehdysääni.

Buutissa tuli latauskuvan grafiikka korruptoituneeksi. Sitten epäröin että uskallanko painaa asenna Nividia poropietari ajurit nappia, jos alkaakin toimia vielä huonommin. Sitten sain kasattua itseni ja asensin viralliset nvidia ajurit. Nyt buuttikuva näyttää hyvältä ja toimii vielä paremmin kuin open source ajureilla. Minulla on viime syksynä ostettu halpa nvidian perusnäytönohjain.

Picasaa ei saa asennettua tähän, koska Google on vetänyt Linux tuen pois Picasalta, eikä ohjelma ole enää tarjolla. Onneksi Ubuntussa pystyy muutenkin rajaamaan kuvia, mikä oli tärkein ominaisuus Picasassa.

Ubuntun käyttöliittymä on viety Applemaiseen suuntaan, kun katsoo tuota sivupalkkia ja sitä miten ylin palkki muuttuu sen mukaan mikä ohjelma on käynnissä.

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS julkaistu!!
« Vastaus #2 : 26.04.12 - klo:21.22 »
Tässä kans asentelen parasta aikaan Xubuntun 12.04 LTS:ää varakoneeseen.

Nyt olen asentanut Ubuntun 12.04 LTS:n alternativella puhtaana asennuksena pöytäkoneeseen ja läppäriin. Ne on asentunut ilman ongelmia, itse suosin jostakin syytä näitä asennusversioita.

Ainoat ongelmat mitä olen tässä törmännyt on että että pöytäkoneen näppiksessä (langaton logitech) ei toiminut ääkköset kun oli ruotsalainen asettelu valittuna, vaihto suomalaiseksi poisti ongelman.

Toinen on se josta jo kirjoitin uuden aiheen että läppäri ei boottaa vaan menee mykäksi ubuntu -logon kohdalla.

Ainut mitä vielä haluaisin vanhasta 11.10 versiosta takaisin on Unityn ominaisuus että sivupalkki on esillä jos on pelkkä työpöytä auki ja menee piiloon kun avaa esim. selaimen. Nyt se on joko tai, piilossa tai esillä koko ajan.

No ehkä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu!
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.