Kirjoittaja Aihe: HP Pavilion P6-2062  (Luettu 2062 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3414
    • Profiili
HP Pavilion P6-2062
« : 23.04.12 - klo:13.16 »
Tuleeko tästä koneesta mitään negatiivista speksien puolesta mieleen Linux -käyttöä ajatellen? http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=826957&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151 Näytönohjain ainakin on Nvidia, joten se on kai plussaa...

Onko koneen prosessori 2- vai 4-ytiminen? Intelin mukaan ytimiä on 2, mutta "threadeja" 4, ja joku oli sitä mieltä, että i3 -prossut lasketaan 4-ytimisiksi. Itse en näistä oikein mitään tiedä... :)

LISÄYS: Kyllähän tuo prossu siis on selkeesti 2-ytiminen netin mukaan. Ilmeisesti se "säikeiden" määrä (4) sotkee tässä.
« Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo:13.43 kirjoittanut Eesaurus »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: HP Pavilion P6-2062
« Vastaus #1 : 23.04.12 - klo:13.50 »
No itse en kyllä anna mitään plussaa Nvidian näytönohjaimille. Monet sanoo niiden toimivan hyvin linuxeissa, mutta itse olen törmännyt _jokaisella_ omistamallani Nvidialla ongelmiin, kun taas Atien kanssa on sentään pärjännyt jotenkin heti asennuksen jälkeen.

Tuo on i3 on ihan tuplaytiminen Sandy Bridge prosessori. Kyseinen prossu tukee säikeistystä, eli se näkyy järjestelmälle 4-ytimisenä. Itse rakennan parhaillaan kunnollista HTPC:tä ja itse päädyin juuri tuohon i3-2120 prossuun. Aivan ylivoimainen tehonkulutuksen ja suorituskyvyn suhteen vrt. AMD:t, jotka on jääneet ihan jalkoihin parin vuoden sisällä. Riippuu tietysti käytöstä, mutta kyllä tuo pääsääntöisesti kyllä riittää melkein joka käyttäjälle. Vähän vanhahtava emolevyhän tuossa näyttää olevan kun ei ole USB3.0 tukea ja piirisarjakaan ei oikein häävinen ole, mutta vaikuttaa hintaansa nähden kohtuulliselta pakettikoneelta.

Mutta tietysti esim. voin sanoa, että juuri HTPC koneeseen hommasin emolevyn jossa on parempi piirisarja, usb3.0, eSata, wlan, sata3, hdmi, displayport, gigainen verkkokortti ja omaan tarpeeseen harvinaisempi koko mini-itx. Tuollainen samanlainen prossu ja 8Gt muistia aikalailla pilkulleen 300e, eli itse rakentamalla taitaa saada hiukan paremman koneen, eikä ole ainakaan koneen valmistajan powerin, emolevyn tms. varassa.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3414
    • Profiili
Vs: HP Pavilion P6-2062
« Vastaus #2 : 23.04.12 - klo:15.18 »
Jep, kiitos. Päädyin siihen, että kaksi ydintä riittää hyvin, enkä viitsi nipottaa USB3:n tuen puutteestakaan, joten tilasin masiinan. :)