Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 12.04 alapalkki?  (Luettu 3613 kertaa)

E_LE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Ubuntu 12.04 alapalkki?
« : 30.03.12 - klo:12.52 »
Olen käyttänyt 10.04 LTS:ää koko sen olemassaolon ajan, Ja ollut tyytyväinen. Nämä välimallit ovat jääneet kokeilun asteelle ja Unity tuntui aivan törkeältä. Nyt on aika katsella uutta ja annetaan sille Unityllekin uusi mahdollisuus. Käytän sitä edes hetken oikeasti. mutta voipi olla että Gnome Classic kutsuu. Säätömahdollisuudet tuntuvat lisääntyvän koko ajan (myunity, gconf-editor. gnome-tweak-tool) ja on tuolla omgubuntussa jo useita panel-indicaattoreitakin. Ehkäpä tästä pystyy räätälöimään ihan käytettävän.

Asennettuani tämän betan leikin unityllä ja gnome classicilla ja yritin säätää unity:n mukavampaan kuosiiin. Unity perusasetuksilla voi toimia mukavasti läppärillä, mutta 24" näytöllä moni asia tuntuu hassusti totetulta. Tilaa olisi. Esim kaikkien sovellusten menuja täytyy sorkkia sieltä vasemmasta yläkulmasta. Onneksi sen sai pois (apt-get remove indicator-appmenu). Myös focus-follows-mouse & no-autorise onnistui (gconf-editor apps->metacity->general).

Anyway, kaikenlaisen kokeilun jälkeen vanha kunnon alapalkki & avoimet sovellukset ilmestyi unityn alareunaan  :). Mutta: boottamisen tai päivityksen jälkeen hävisi, enkä ole onnistunut uusimaan. Ei mitään mielikuvaa, miten tein. Onko kellään tietoa mistä sen saa päälle?

EDIT: käynnistämällä gnome-panel komentoikkunaan tuo väliaikaisen ratkaisun. Tässä yheydessä huomasin ettei gnomen panelien editointi toimi, Alt + right click ei tee mitään. Ei edes Gnome Classic'issa. Web-demojen pohjalta kai pitäisi http://www.omgubuntu.co.uk/2012/03/gnome-classic-in-ubuntu-12-04-its-like-nothing-ever-changed/
« Viimeksi muokattu: 30.03.12 - klo:14.19 kirjoittanut E_LE »

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Ubuntu 12.04 alapalkki?
« Vastaus #1 : 31.03.12 - klo:09.20 »
Tapoja alapalkin tekemiseen on monia erilaisten dock ohjelmien avulla tai sitten ottamalla tuo classic looki käyttöön joka pitäisi ainakin vakaaseen versioon tulla. http://www.omgubuntu.co.uk/2012/03/gnome-classic-in-ubuntu-12-04-its-like-nothing-ever-changed/


Itse olen tehnyt tälläsen awn-illa ja openboxilla openboxin asennuksen jälkeen valtsen oletus istunnoksi openbox/gnome. Itse olen ollut ainakin enemmän kuin tyytyväinen. Bootti-aikakin pysynyt kurissa.
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo:09.23 kirjoittanut Daneli »

Freeman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 alapalkki?
« Vastaus #2 : 09.04.12 - klo:15.28 »
Tapoja alapalkin tekemiseen on monia erilaisten dock ohjelmien avulla tai sitten ottamalla tuo classic looki käyttöön joka pitäisi ainakin vakaaseen versioon tulla. http://www.omgubuntu.co.uk/2012/03/gnome-classic-in-ubuntu-12-04-its-like-nothing-ever-changed/


Itse olen tehnyt tälläsen awn-illa ja openboxilla openboxin asennuksen jälkeen valtsen oletus istunnoksi openbox/gnome. Itse olen ollut ainakin enemmän kuin tyytyväinen. Bootti-aikakin pysynyt kurissa.

Todella hienon olet saanut aikaan kunpa sai samanlaisen aikaseksi  :)
Samsung Intel Core 64-bit muistia 4gigaa< tuplanäytöllä

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Ubuntu 12.04 alapalkki?
« Vastaus #3 : 09.04.12 - klo:17.44 »
12.04 piti ainakin palautua tuo classic-työpöytä istunto. eli kirjautuessa valitsee vaan gnome-classic. Ja elämä jatkuu 10.04 hengessä.

E_LE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 alapalkki?
« Vastaus #4 : 10.04.12 - klo:01.06 »
12.04 piti ainakin palautua tuo classic-työpöytä istunto. eli kirjautuessa valitsee vaan gnome-classic. Ja elämä jatkuu 10.04 hengessä.

Näinpä tullee käymään, mutta kuten sanoin tuolla ylempänä: annetaan unitylle edes mahdollisuus yrittää.