Kirjoittaja Aihe: Distrohoppausta  (Luettu 2336 kertaa)

Storck

  • Vieras
Distrohoppausta
« : 09.04.12 - klo:17.23 »
Otsikon pitäisi kertoa distrosta toiseen hyppimisestä, kokeiluista jotka ei välttämättä johda mihinkään - ei asennuksen vuoksi tai sen ettei distro miellytä muuten vaan.

Virtualboxin kautta testailen, juuri nyt latauksessa seuraavat:

Fedora
Ultimate-edition
Clear-OS
SimplyMEPIS
CommodoreOSVision
Mageia
Chakra
openSUSE
Arch
LinuxMint
Gentoo (ei viime yrittämällä suostunut asentumaan)

Nuo on tarkoitus iskeä koneeseen ja katsoa mitä kivaa ne pitää sisällään.  :o
Joku minkä nimeä en tiedä on vielä lisänä tulossa torrentilla.

Muutamia muita yritin muttei lataukset lähteneet käyntiin.
Että tällaista tänään.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Distrohoppausta
« Vastaus #1 : 10.04.12 - klo:15.46 »
Virtualbox on kiva, olen testaillut sillä yhtä sun toista ennenkuin kokeillut asentaa. Viimeisin viritelmä taisi olla ICAROS, Amiga tyylinen käyttis, tein sitten virtualbox asennuksella oikean asennuksen usb-tikulle, harmi vaan sitä tikkuasennusta ei ole päässyt käyttämään kun ICAROS ei oikein tykkää Mikkisoftan langattomasta usb-hiirestä.

Pientä derailiä: On muuten kumma miten Microsoftin rautatuotteet, niinkuin nyt vaikkapa hiiret ja peliohjaimet ovat ainakin mun mielestäni todella hyviä, mutta varsinaiset päätuetteet eli ohjelmisto ei sitten niinkään. Ehkä Microsoftin kannattaisi siirtyä rautapuolelle enemmänkin  :D
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Distrohoppausta
« Vastaus #2 : 11.04.12 - klo:20.03 »
Virtualbox on kiva, olen testaillut sillä yhtä sun toista ennenkuin kokeillut asentaa.
Niin olen minäkin pitänyt ja testaillut, mutta mikähän lienee Virtualboxin virtuaalisen näytönohjaimen tilanne. Viimeksi kokeillessani Virtualbox-asennus antoi vielä lohduttomamman kuvan Unity- ja Gnome3/shell-työpöydistä kuin oikea rauta-asennus.
Muuten voisin suositella kokeiltavaksi PearOs:ää, mutta siinä on GnomeShell. http://distrowatch.com/table.php?distribution=pear

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Distrohoppausta
« Vastaus #3 : 11.04.12 - klo:21.43 »
Muuten voisin suositella kokeiltavaksi PearOs:ää, mutta siinä on GnomeShell. http://distrowatch.com/table.php?distribution=pear

Kokeilin vähän aikaa sitten livelevyltä huvikseni tuota. On kyllä hupaisaa, että jakelun lähes ainoa pointti on se, että se yrittää näyttää Mac OSX:ltä. 

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Distrohoppausta
« Vastaus #4 : 12.04.12 - klo:09.06 »
Pientä derailiä: On muuten kumma miten Microsoftin rautatuotteet, niinkuin nyt vaikkapa hiiret ja peliohjaimet ovat ainakin mun mielestäni todella hyviä, mutta varsinaiset päätuetteet eli ohjelmisto ei sitten niinkään. Ehkä Microsoftin kannattaisi siirtyä rautapuolelle enemmänkin  :D

Sorrun nyt vähän syrjä poluille, mutta täytyy olla tästä asiasta samaa mieltä. Olen käyttänyt Microsoftin sekä Logitech:n hiiriä ja täytyy myöntää että paluu on varmaan edessä Microsoftin hiireen. Kolmas Logitech menossa ja pitäisi neljäs hakea samaan takuuseen! Rullan nappi hajonnut kaikista. Liikaa vissiin harrasta copy/pastea tai sitten liiaksi availen sivuja uuteen välilehteen... :)

Mutta sitten palatakseni takaisin aiheeseen.
Virtualbox kyllä on kätevä testi penkki pitäisi käyttää enemmän, kun itsellä on paha tapa kokeilla suoraan koneelle jota käytän ja sitten eihän se aina mene putkeen.
Muuten mitä distroja te suosittelette kokeilemaan. Eli onko tullut vastaan sellaista missä olisi jotain innovatiivista ja erilaista.
Tukeeko muuten virtualbox lisälaitteita? olisi vanha digiboxi mikä ei toimi kuin win ympäristössä. olisin kokeillut saisiko sieltä tallenteita ulos.



JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Distrohoppausta
« Vastaus #5 : 12.04.12 - klo:14.10 »
Ainakin usb laitteita sen saa tukemaan kun hakee siihen laajennuksen oraclen sivuilta. Muusta lisälaitetuesta en osaa sanoa.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.