Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 11.10 ja DNA Mokkula MF60 963744 en saa internet yhteyttä toimimaan  (Luettu 2342 kertaa)

mhyyppä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Tervehdys! Asensin Kubuntu 11.10 pari päivää sitten ja en saa millään konstin nettiä yhistettyä. Olen kahlannut kaikki neuvotut sivut joista vois löytyä apua, mutta en onnistunut niiden avulla. Olikohan mikään ohjeista juuri tälle laitteelle ja yhteydelle sovelias vai enkö vain osannut? Pyydänkin jotakuta auttamaan ihan kohta kohdalta, jos mahdollista. Lisäongelman minulla tuottaa se, että vaikka asentaessa valitsin kieleksi suomen niin miltei kaikki on englanniksi ja en ymmärrä, ku en ymmärrä. Jos olis se netti toimivana niin sitten sais varmaan ohjelmanki kokonaan suomenkieliseksi, mutta ensin pitäs saaha enlanninkielisesti se netti toimimaan...
  Nettiyhteyteni on DNA liikkuva laajakaista ja tuo mokkulavekotin on semmonen, jonka ei normaalisti tarvi olla kiinni laitteessa, mutta voi myös olla (molemmin tavoin olen yrittäny), ja siihen voi yhistää 8 tietokonetta. Laitteessa lukee MF60 Global Mobile Hotspot ja merkki ZTE, jonka perässä kaks kiinalaista tms kirjainta.
  Tämän saman yhteyden olen kyllä saanu tähän miniläppäriin Xandrosiin (jota nyt käytän) toimimaan langattomasti, eli kyllä se ainakin jossain linuxissa toimii.