Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 12.04 + LXDE?  (Luettu 5453 kertaa)

LK

  • Vieras
Ubuntu 12.04 + LXDE?
« : 22.03.12 - klo:10.51 »
Näköjään Lubuntusta ei tule LTS:ää, mikä on harmi sinänsä. Lubuntuun kovin tykästynyt, tai no enemmänkin LXDE:hen. Moni tuttu ajaa nyt Ubuntu 10.04 LTS:ää LXDE:llä. En ole itse vielä kokeillut, sillä kohta julkaistaan tuo uusi LTS niin olen ajatellut säästää sählingit julkaisun jälkeiselle viikolle.

Onko kukaan kokeillut uusinta versiota 12.04:sta LXDE:llä?

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #1 : 22.03.12 - klo:13.00 »
Vaikuttaa aika keskeneräiseltä, Lubuntu 12.04 mokkulat.
Nokian modeemit eivät tunnistu lainkaan, Pcmanfm kaatuu edelleen joka ainoan käynnistyksen jälkeen ja tämänaamuinen bluetooth-päivitys aiheutti kaatumisen myös.

Minun käytössäni on Peppermint Two (11.04-pohjainen) ollut selvästi paras LXDE-systeemi. On lisäksi hyvin paljon pienempi kooltaan kuin Lubuntu, vaikka kaikki tarpeellinen olisi asennettunakin. Täytyy tutkia, miten siihen saisi uudemman kernelin asennettua.

Bodhi Linuxista saa myös hyvin toimivan ja vakaan LXDE-distron "hieman" virittelemällä. Siinä oli mukana 3.0.* kernelikin, vaikka pohjautuu LTS 10.04 Ubuntuun. En vain saanut siinä koskaan toimimaan kannettavan sisäänrakennettua 3G-modeemia, koska uudempia modeemipalikoita ei saa siihen asennettua.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #2 : 22.03.12 - klo:14.34 »
Minä olen pyörittänyt yhdellä pöytäkoneen osiollani Lubuntu 12.04:ää alpha1:stä alkaen ilman kaatuiluja. Päivityksien yhteydessä on välillä ollut jotain täyttämättömiä riippuvuuksia, mutta ne ovat korjaantuneet yleensä vuorokaudessa.

Jos kerran 12.04 on LTS, niin on se Lubuntukin tavallaan. Lubuntu-desktopin osien päivittyminen saattaa loppua, mutta mitä se haittaa, jos se toimii. Kernel ja softat, erityisesti selaimet, päivittyvät kuitenkin 12.04:än repoihin tehtävien päivitysten myötä.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #3 : 23.03.12 - klo:09.44 »
Jos haluaisin testata 12.04 päällä LXDE työpöytää kumpi kannattaisi asentaa LXDE-core vai Lubuntu desktop? Haluaisin säilyttää nykyiset ohjelmat, jotka olen asentanut Xubuntuun. Kuulisin mielelläni salain kokemuksia uudemman kernelin sorvaamisesta Peppermint 2 jakeluun. Peppermint on ollut erittäin nopea ja vakaa alusta sovelluksille. Jos aikaa jää niin voisiko salai kertoa kuinka Bodhia muokataan LXDE ympäristöön? terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #4 : 23.03.12 - klo:14.00 »
Kuulisin mielelläni salain kokemuksia uudemman kernelin sorvaamisesta Peppermint 2 jakeluun. Peppermint on ollut erittäin nopea ja vakaa alusta sovelluksille. Jos aikaa jää niin voisiko salai kertoa kuinka Bodhia muokataan LXDE ympäristöön? terveisin Timo
Asentuihan tähän  Peppermint Twohon 12.04:n kernelikin tuolta:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.2.12-precise/
sivuston:
http://linuxpoison.blogspot.com/2011/08/how-to-install-latest-kernel-30-on.html
ohjeita mukailemalla
Koodia: [Valitse]
3.2.12-030212-generic #201203191306 SMP Mon Mar 19 17:22:19 UTC 2012 i686 i686 i386 GNU/Linux
Tämä tuntuisi toimivan muuten (esim. Nokian mokkulat omalla ohjelmallaan), mutta ei tästä saa remasteroitua asennus-isoa.
Kaikilla kokeilemillani 3.0.* - 3.2.* kerneleillä (PAE ja non-PAE) tulee remasteroidun distron käynnistyksessä sama virhe kuin tuolla:
http://www.remastersys.com/forums/index.php?topic=715.0

Bodhi oli kyllä tosi nopea distro ja sen kerneli toimi remasteroinnin jälkeenkin. Siinä piti muokata kai puolenkymmentä asetustiedostoa, jotta sai puhtaan LXDE:n käyttöön ja varusohjelmat toimimaan oikein.

Täytyy yrittää muistella, kuinka nuo hommat oikein tein.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #5 : 30.03.12 - klo:00.07 »
Kait se on pakko myöntää, että itse kyllä petyin aika pahasti päätökseen, että Lubuntusta ei tule virallista LTS:ää. LXDE on kuitenkin oikein kiva vanhassa raudassa ja mikäpä olisi sen mukavampaa kuin saada pommin varma LTS käyttöön. Tosin Jallu59 kyllä heitti hyvän pointin. Jos itse työpöytä vain pysyy nipussa, niin päivityksiä kuitenkin satelee oikeisiin kohteisiin.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #6 : 30.03.12 - klo:08.00 »
Mun täytyy pikkasen nyt kyllä olla erimieltä. Lubuntu 12.04 tuntuu minusta hyvältä. Se on minusta jopa hyvän näköinenkin. Tottahan se on etttä asennuksen jälkeen jotuu muutaman paketin itse asentamaan.

Linux mintiltähän tuli myös juuri uusi lxde-versio.

2-mieli-FI-poliisi

  • Vieras
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #7 : 30.03.12 - klo:20.10 »
Peppermint 3 julkaistaan toukokuun ensimmäisellä viikolla, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa. Kehittäjät eivät liiemmälti kerro mitä pellin alle kätkeytyy. Toivottavasti mahdollisimman vähän, eli maksimissaan uusi taustakuva jne. :D

Ubuntun Downshiftaaminen

Asennusmedianhan pitäisi ideaalimaailmassa osata päätellä prosessoritehon, muistin määrän yms. perusteella suositteleeko se asennettavaksi xfce vai lxde järjestelmän. Mikäli asennuskohde on esim. PIII/500Mt/hidas vanha kiintolevy, niin asennettavaksi suositellaan Lubuntua.
Voiko tämä kaikki ja paljon muitakin olla saatavilla yhdeltä rompulta?

1) Jos asennusprosessi halutaan pitää kevyenä on mahdollista jättää asennusvaiheessa järjestelmä maksimissaan kaksikieliseksi (eng+1) ja jättää nettiyhteyden löytyessä iso liuta oletusohjelmia ja muutakin hässäkkää asentamatta.
2) Ensimmäisen käynnistyksen jälkeen voidaan kysellä käyttäjältä haluatko asentaa oletusohjelmia, käytätkä tulostinta, bluetoothia, puhesyntetisaattoria, thai yms. fontteja, esikatselukuvia, esteettömyystoimintoja, näytönsäästäjää...
Arviolta poistan omalta konevanhukseltani noin 300-500Mt tavaraa jota en tarvitse.
3) Ettei Linus Torvals taas hermostu tyttärensä tulostamisesta on käyttöoikeuksien, liitettyjen ulkoisten laitteiden tunnistuksen ja asennuksen syytä toimia asiaan kuuluvalla jouhevuudella.

nimim. Mä Oon Piirimyyjä ;)

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 + LXDE?
« Vastaus #8 : 03.07.12 - klo:22.40 »
Vaikea ennustaa, onko tuo yhtä hyvä kuin Peppermint Two on ollut:
Peppermint | Linux OS Community Forum - Peppermint Three Release Date: Monday July 23, 2012