Kirjoittaja Aihe: Miten zonemideriin yleisestä verkosta  (Luettu 1242 kertaa)

Ebros

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 162
    • Profiili
Miten zonemideriin yleisestä verkosta
« : 02.03.12 - klo:18.44 »
Olen pakertanut saadakseni yhteyden Zoneminderiin yleisestä verkosta siinä onnistumatta. Olen nyt tässä vaiheessa:
Minulla on NO-IP:n DDNS abcd.xxxx.no-ip.org. tyyppiä Host (A) ( pitäisikö olla redirected 80/ jokin portti?). Zonminder-PC on kiinni 3G routerissa TL-MR3420 ip-osoitteella xxx.xxx.x.xxx.
Siinä olen määritellyt port forwading portille 80 ZM:n ip-osoiteeseen xxx.xxx.x.xxx. Nyt en vain käsitä, mitä ulkoisella PC:llä täytyisi valita, jotta pääsisin ZM:ään tai miten tämä tulisi oikein rakentaa?  Apache2 käyttää porttia 80 ( on siellä portti 443, mutta en tiedä mitä varten). Lanilla pääsen ZM:ään osoitteella xxx.xxx.x.xxx:80 tai /ZM. Jos tämä kuvio toimisi, mitä minun tulisi laittaa osoitteeksi, jotta pääsisin ZM:ään yleisestä verkosta?
Miten apache2:n porttia muutetaan 80 esim. 8080:ksi?

jkw

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
    • www.jannewaren.fi
Vs: Miten zonemideriin yleisestä verkosta
« Vastaus #1 : 20.03.12 - klo:21.19 »
Hei,

En ole koskaan käyttänyt zoneminderia, mutta näin kaupunkilaisjärjellä ajateltuna kannattanee yrittää pilkkoa ongelmaa pienempiin osiin.

Olet varmaankin NATin takana eli NO-IP:n ohjaus pitää tehdä julkiseen internetiin näkyvään osoitteeseesi, onhan se tehty siihen?

Kokeile pääsetkö käsiksi tuohon julkisesta verkosta ilman NO-IP:tä välissä (eli mene vain julkinen.ip.osoitteesi.tahan:80). Jos pääset niin reitittimen asetukset ovat porttiohjauksen osalta kunnossa, ja vika on sen no-ip.comin asetuksissa, eikö vaan?

Entä ilman ZoneMinderia? Pääsetkö ilman sitä ihan perus Apachen testisivulle julkisesta verkosta joko IP-osoitteella tai no-ip:n kautta?

Eli laita ensin tuolla IP-osoitteella toimimaan ja sitten vasta no-ip:n kautta.

Apachen asetuksissa on oletuksena portti 443 SSL-yhteyksiä varten, siitä ei tarvinne välittää ellet halua SSL:ää käyttöön.. Tuota porttia 80 sinun tuskin tarvitsee muuttaa tämän homman toimimiseksi, mutta vastaan nyt kuitenkin että jos et ole muokannut Apachen asetuksia yhtään niin voit muuttaa porttia näin:

1. Muokkaa tiedostoa /etc/apache2/ports.conf rivien..
Koodia: [Valitse]
NameVirtualHost *:80
Listen 80
..osalta (muuta 80 -> 8080).

2. Muokkaa oman sivusi asetustiedostoa (oletuksena /etc/apache2/sites-enabled/000-default) rivin..
Koodia: [Valitse]
<VirtualHost *:80>..osalta (kas kummaa muuta 80 -> 8080).

3. Käynnistä apache2 uudestaan komennolla sudo /etc/init.d/apache2 restart.
Ystävällisin terveisin,

Janne Warén
janne.waren@iki.fi
www.jannewaren.fi