Kirjoittaja Aihe: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen  (Luettu 9143 kertaa)

Urgenus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #20 : 02.03.12 - klo:14.16 »

Niin ja juu, kokeilin tuota DockbarX palkkia ja onhan siinä jo yritystä. Se menee nätisti tuonne gnomen palkkiin applettina tms. ja tekee sen minkä lupaakin. Hiukan se on suttuisen näköinen, mutta tarttee googlettaa ohjeita, niin eiköhän ulkonäkökin saada kuntoon. Ihan perusasian se tekee hienosti, eli toimii kuten dock, viimeiset tiedostot ominaisuutta siinä ei vielä ole.

Eihän tämä nätti ole, mutta toistaiseksi helpottaa kummasti. Pitää vaan tehdä taustakuva joka jonka sitten laittaa ko. teeman valikkojen taustakuvaksi ubuntun teemaan, jotta saa noita gnomen valikon muita juttuja lisättyä samaan palkkiin.

Mutta nyt jo huomaa kuinka käyttö on nopeampaa kun kaiken saa ala tai yläreunaan yhteen palkkiin. Sääli ettei tuolle hiiren oikealle napille ole saatu mitään toiminteita muitakuin aina pikakuvakkeen asetukset. Siihen kun saisi vaikka windowsista tutun "viimeksi käytetyt tiedostot" ja vaikka jotain muutakin hienoa.

Vielä kun keksisi miten firefoxin saisi istumaan paremmin tähän gnome2:seen nyt kun noita palkkeja on ihan liikaa tossa firefoxissa. Gnome 3:seen firefox kai sopiikin jo paremmin muistaakseni, mutta saakohan sen tähän gnome2:nkin ??

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #21 : 02.03.12 - klo:19.02 »
Itse suosittelisin AWN siihen saa Mac os ja windows teematkin ja olen tyytyväinen, päivityksiä siihen ei kyllä ole tullut vähään aikaan :( minulla on jopa kaksikin awn palkkia, toinen ylhäällä ja toinen alhaalla, ohjelmat käynissäolevat ja käynnistettävät on alhaalla, systeemin ilmoitukset ja tiedot ylhäällä, on se ubuntun omakin paneeli siellä taustalla, joka käynnistyy vain kun kursorin vie ylös, kaikki paneelit väistyvät ohjelmien tieltä.
Sen uuden paneelihävelin taisin poistaa kokonaan käytöstä ellen sitten kokonaan koneelta :)
jotain päivityksissä näkyy mutta kunhan ei tule minun näytölleni niin on hyvä.

awn:sä käynnistimien lisäys on helppoa esim "ohjelma" on käytössä ja se näkyy alhaalla tasklistalla valitaan se ja valikosta "Lisää käynnistimenä" ja "ohjelma" on aina käynnistettävissä paneelista, kuvakkeiden kokoa on helppo säätää ja niiden käyttäytyminenkin saadaan omien mieltymysten mukaiseksi
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

leal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #22 : 02.03.12 - klo:20.48 »
Unityn launcherin saa näköjään myös alas.
http://www.webupd8.org/2011/10/how-to-move-unity-launcher-to-bottom-of.html
Kannattaa varmaan tolla PPA:lla asentaa.

Ja kokoa voi säätää Compizin-asetusten hallinnasta.

Jos Lenovossa on käytössä fgrlx, niin kannattaa mennä Compizin asetuksiin -> OpenGL ja Synkronoi VBlankiin pois käytöstä. Nopeuttaa Unityä huomattavasti.

odysseus

  • Vieras
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #23 : 02.03.12 - klo:23.43 »
Joten ihan aikuisten oikeasti olen ollut hetken huolissani mistä löydän korvaavan työpöydän jos Gnome "pistetään pilalle".

Gnome on jo totaalisesti pilalla! 3.0:sta alkaen...

Onneksi on XFCE.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #24 : 03.03.12 - klo:01.02 »
Ja vielä paremmin onneksi on KDE :)
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #25 : 03.03.12 - klo:10.49 »
Ja vielä paremmin onneksi on KDE :)

Eli ei ihan tuulesta temmattuja ne jutut joiden mukaan KDE on enempi win-klooni?
Siis käyttöliittymältään, toki se(kin) aito Linux ;)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #26 : 03.03.12 - klo:11.15 »
Eli ei ihan tuulesta temmattuja ne jutut joiden mukaan KDE on enempi win-klooni?
Siis käyttöliittymältään, toki se(kin) aito Linux ;)

En sanoisi klooniksi, mutta onhan se nopeasti katsottuna ulkoasultaan paljon lähempänä Windowsia, kuin Gnome. KDE on minusta ihan ok, säätöjä esim. on ihan hirmuisesti, lähes ihan kaiken voi säätää mieleiseksensä, mutta itseä kiehtoo tämä uusi ja uljas Unityllä ryyditetty Gnome. :)

Laplinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #27 : 06.03.12 - klo:20.43 »

Täällä on monenlaisia eri teemojen testaajia/käyttäjiä.

kysyisin millä teemalla vai tarvitaanko siihen edes teemaa.

jos haluaa muuttaa orkkis ubuntu 10.04 mozillan pystyvierityspalkin leveyttä alkuperäisestä.

x1,5, x 2,0, x 2,5 alkuperäinen leveys.

itse olisin tyytyväinen tuohon muutokseen.

läppärissä on pieni näyttö tarkka tosin mutta tuo helpottaisi.

kiitokset etukäteen

E_LE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Windows7 tyylinen alapalkki Ubuntu 10.4:seen
« Vastaus #28 : 15.03.12 - klo:17.50 »
En ole itse kokeillut mutta tällainen tuli vastaan

How to Make Ubuntu Linux Look Like Windows 7
www.howtogeek.com/55985/how-to-make-ubuntu-linux-look-like-windows-7/

Onko kukaan kokeillut?