Kirjoittaja Aihe: Mites sen Yle Areenan... RATKAISTU.  (Luettu 2370 kertaa)

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Mites sen Yle Areenan... RATKAISTU.
« : 20.02.12 - klo:18.13 »
Asentelin 11.04:sen ja kaikki toimii hyvin mutta mitähän multa puuttuu kun Areenan ohjelmat ei näy, tulee vaan musta ruutu ohjelmaruudun paikalle?
Selailin kyllä foorumiakin mutten löytänyt toimivaa vastausta.
Kumma juttu kun aikaisemmissa versioissa ei ole ollut muistaakseni mitään ongelmaa.  :(

Ja sitä vielä että kun 12.04 aikanaan tulee niin voiko 11.04 päivittää suoraan siihen, ei siis tarvii 11.10 väliin asennella?  ::)
« Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo:20.51 kirjoittanut jakevm70 »

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Onko flash asennettuna?

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Kyllä, adobe flashplugin? Tuoko se pitäis olla?

EDIT: Sain toimimaan kaiken asentamalla Flash-Aid lisäosan ja käyttämällä sitä.
Case closed.
« Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo:20.51 kirjoittanut jakevm70 »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Mites sen Yle Areenan... RATKAISTU.
« Vastaus #3 : 20.02.12 - klo:21.07 »
Käyhän se noinkin, mutta asentamalla paketin ubuntu-restricted-extras (on muutenkin erittäin suositeltava ja käytännöllinen) Areenakin näkyy.

Itse asiassa olisi varsin hyvä, jos systeemi tarjoaisi vaikka ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä tuota pakettia asennettavaksi. 

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Mites sen Yle Areenan... RATKAISTU.
« Vastaus #4 : 21.02.12 - klo:09.09 »
Käyhän se noinkin, mutta asentamalla paketin ubuntu-restricted-extras (on muutenkin erittäin suositeltava ja käytännöllinen) Areenakin näkyy.

Itse asiassa olisi varsin hyvä, jos systeemi tarjoaisi vaikka ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä tuota pakettia asennettavaksi. 
Taitaa olla jenkkilän lainsäädännön syytä miksei Ubuntussa voi olla valmiiksi asennettuna tätä pakettia ja luulen, että myös automaattinen ehdottaminen on rajamailla.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

juyli

  • Vieras
Vs: Mites sen Yle Areenan... RATKAISTU.
« Vastaus #5 : 21.02.12 - klo:20.43 »
Taitaa olla jenkkilän lainsäädännön syytä miksei Ubuntussa voi olla valmiiksi asennettuna tätä pakettia ja luulen, että myös automaattinen ehdottaminen on rajamailla.

Ja joidenkin jakelujen filosofiaan ei yksinkertaisesti kuulu tarjota suljettuja, binääri sovellutuksia. Erityisesti kun Linux-jakelut ovat vapaita ja avoimia. Eivät toki myöskään kaikki Linux-käyttäjät edes tarvitse tuollaisia suljettuja lisäkilkkeitä.
Valittavasti esim. gnash tai moonlight eivät vastaa erilaisista syistä suljettuja vastineitaan :(

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Mites sen Yle Areenan... RATKAISTU.
« Vastaus #6 : 22.02.12 - klo:10.00 »
Taitaa olla jenkkilän lainsäädännön syytä miksei Ubuntussa voi olla valmiiksi asennettuna tätä pakettia ja luulen, että myös automaattinen ehdottaminen on rajamailla.

Ja joidenkin jakelujen filosofiaan ei yksinkertaisesti kuulu tarjota suljettuja, binääri sovellutuksia. Erityisesti kun Linux-jakelut ovat vapaita ja avoimia. Eivät toki myöskään kaikki Linux-käyttäjät edes tarvitse tuollaisia suljettuja lisäkilkkeitä.
Valittavasti esim. gnash tai moonlight eivät vastaa erilaisista syistä suljettuja vastineitaan :(
Tämä on kaikki totta, mutta en tajunnut mainita. Canonical ei kuitenkaan ole mikään avoimuuden lähettiläs. :)
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.