Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 12.04 beta version asennus USB-tikulta  (Luettu 3810 kertaa)

J.Juniper

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Ubuntu 12.04 beta version asennus USB-tikulta
« : 19.03.12 - klo:16.37 »
Yritin toimia ohjeen mukaan, mutta USB-installer ei löydä ISO-tiedostoa työpöydältäni. Olen joskus aiemmin onnistunut tässä toimenpiteessä. Niin, ja cd/dvd-asema ei toimi läppärissäni...

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 beta version asennus USB-tikulta
« Vastaus #1 : 19.03.12 - klo:17.55 »
Minulla ainakin (Mintissä) tuo USB-installeri hakee sitä ladattua iso-tiedostoa oletuksena Lataukset/Downloads-hakemistosta.
Eli pitää vaihtaa hakemistoa "Muu"-kohdasta (jos se tiedosto on siis muualla):


Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 beta version asennus USB-tikulta
« Vastaus #2 : 19.03.12 - klo:20.09 »
Yritin toimia ohjeen mukaan, mutta USB-installer ei löydä ISO-tiedostoa työpöydältäni. Olen joskus aiemmin onnistunut tässä toimenpiteessä. Niin, ja cd/dvd-asema ei toimi läppärissäni...

On hatara muistikuva, että olisin joskus jonkun jakelun kanssa törmännyt samaan. Mutta joo, voisit yrittää siirtää se .iso muualle, sitten haet sen käynnistyslevynteko-ohjelmaan sieltä.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Ubuntu 12.04 beta version asennus USB-tikulta
« Vastaus #3 : 19.03.12 - klo:22.17 »
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install unetbootin
Koodia: [Valitse]
sudo unetbootin

E_LE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Ubuntu 12.04 beta version asennus USB-tikulta
« Vastaus #4 : 28.03.12 - klo:19.22 »
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install unetbootin
Koodia: [Valitse]
sudo unetbootin

Tämä onnistui hyvin, kun formatoi tikun ensin. USB-tikulta boottaaminen jämähti kuitenkin kesken. Syyksi osoittautui Nvidia GTX550Ti-näytönohjain. nomodeset-parametri grubissa pelasti.

System setttings/additional hardware osasi asennuksen jälkeen hakea sopivat Nvidiam driveritkin.
Tämä tuntuu varsin valmiilta  :)