Kirjoittaja Aihe: Eka "oikea" (musa)video Kdenlivellä + toinen Openshotilla + kolmas Kdenlivellä  (Luettu 2783 kertaa)

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Poojat etelän isossa studiossa luokkaretkellä

Jep, kopasin sunnuntain kunniaksi tehdä bändin reissusta musavideon. Video on täyttä kuraa, toi JVC:n kamera on aika halpis ja taitaa ikääkin jo olla.

Oon kokeillu Openshotillakin tehdä juttuja, mut kun tohon Kdenliveen on päässy sisälle niin se on kyllä aika pirun hyvä nowadays! Nimim. "Ei tarvetta poropietari-videoeditoreille"
« Viimeksi muokattu: 23.05.10 - klo:18.21 kirjoittanut uhappo »
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Eka "oikea" (musa)video Kdenlivellä + toinen Openshotilla
« Vastaus #1 : 15.05.10 - klo:16.06 »
Ja toinen musavideo Openshotilla kun meinas Kdenlive tökkiä joidenkin juttujen kanssa, mut sit ne selvis kun sain ton videon valmiiks... El Stupido, mut kyllä toi Openshotkin on aika kätsä systeemi. Tosin tuntu hitaammalta workflow kuin mitä Kdenlivessä.

Anyway: Rakkauden Ammattilaiset - Oudossa valossa
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Eka "oikea" (musa)video Kdenlivellä + toinen Openshotilla
« Vastaus #2 : 15.05.10 - klo:16.59 »
Ja toinen musavideo Openshotilla kun meinas Kdenlive tökkiä joidenkin juttujen kanssa, mut sit ne selvis kun sain ton videon valmiiks... El Stupido, mut kyllä toi Openshotkin on aika kätsä systeemi. Tosin tuntu hitaammalta workflow kuin mitä Kdenlivessä.

Anyway: Rakkauden Ammattilaiset - Oudossa valossa

Hieno video.  :)

eheh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Eka "oikea" (musa)video Kdenlivellä + toinen Openshotilla
« Vastaus #3 : 17.05.10 - klo:15.23 »
Ootkos deshaker toimintoja koittanut? Nuo käsivaralta kuvatut kohtaukset kun tulevat lähes järjestäen melkoisen rauhattomiksi. Virtualdubiin saa ainakin deshaker pluginin, jolla olen joskus häävideoita korjaillut vakaampaan muotoon. Virtualdub on Windows puolen ohjelma, vaikka open sourcea onkin, mutta ilmeisestikin pitäisi toimia wine:n läpi Linuxissa.

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Eka "oikea" (musa)video Kdenlivellä + toinen Openshotilla
« Vastaus #4 : 17.05.10 - klo:20.40 »
MLT:ssä on kuulema deshaker-pluginin perusta olemassa, Kdenliven kehittäjät kai sitä vähän puskee eteenpäin että sen sais "viralliseks" plugariks ainakin Kdenliveen.

En oo ikinä semmoista kokeillu, kyllähän se joissain pätkissä vois tehdä hommat vähän rauhallisemmaks, mut kun noi videot on (tähän mennessä) ollu sitä että se kuvaa joka on eniten siihen pystyvä... Joten scheisse in scheisse out...

Varmaan sit jos tulee joskus rahasta tehtyä videoita joillekin potentiaalisille asiakkaille (esim niiden omaan materiaaliin pohjautuen) niin sit vois laadun parantamiseks ehken deshaker ja detremolo -plugarit olla paikallaan.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Eka "oikea" (musa)video Kdenlivellä + toinen Openshotilla
« Vastaus #5 : 23.05.10 - klo:18.21 »
Rakkauden Ammattilaiset - Keskellä ei mitään

Taasen samalla mentaliteetilla ja tatsilla höylättyä videota samalta pumpulta, tällä kertaa taasen Kdenliven läpi puristettua. Oli lähtövideot vähän eri muoteissa ja iskin ton suoraan flv-muotoon niin tais jäädä vähän leveydeltään ohueks toi video, mut onpahan siinäkin messagea ja sanomaa.

Jos pitäis valita niin kyllä mä Kdenliven puolesta ääneni antaisin, nopeempi workflow siinä on kuin Openshotissa. Tosin se on vain yhden pienen ihmisen pieni mielipide, hah.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Hienoa, kun on esillä mitä näillä editoreilla saa tehdyksi. Varsinkin kun on vielä kirjoitettuna ongelmat ja onnistumiset, mitä näissä editorien ominaisuuksissa ilmenee.

Musavideoista kun on kyse, niin saako helpommin äänen synkkaamaan kuvan kanssa?
(Itse biisi tietysti on tallennettu erikseen bändin soittasessa sopivalla audiolaitteella omaksi raidaksi)

Itse olen taistellut asian kanssa;
-alussa bändin soittoa jossa, synkka pelaa, sitten still kuvia seassa, videota jostain muusta ja sitten rumpali vetäsee fillin  joka sitten pitäisi olla synkassa audion kanssa...loppuu konstit..

Pinnaclessa on audioraidassa purskeet, josta näki milloin rumpali lyö tahteja, jolloin voi venytellä still kuvilla synkan paikoilleen..
No synkka ei kuitenkaan aina osunut renderoinnin jälkeen,
mutta miten kdenlivessa ? onnistuuko videon synkka audioon vielä videon loppupuolella?
OpenShotissa en ainakaan löytänyt mitään mahdollisuutta...

koivukoski1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 727
    • Profiili
Kiitos!
t. Koivukoski1

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Pinnaclessa on audioraidassa purskeet, josta näki milloin rumpali lyö tahteja, jolloin voi venytellä still kuvilla synkan paikoilleen..
No synkka ei kuitenkaan aina osunut renderoinnin jälkeen,
mutta miten kdenlivessa ? onnistuuko videon synkka audioon vielä videon loppupuolella?
OpenShotissa en ainakaan löytänyt mitään mahdollisuutta...

Kdenlive osaa näyttää audioraidassa aaltomuodon, jonka perusteella pitäisi synkkauksen onnistua. Itse tosin olen välillä törmännyt ongelmiin sen kanssa, eli ilmeisesti käytetyt tiedostomuodot vaikuttaa. Ainakin pakattu ogg vs raaka PCM-wav -ero oli aika selvä: ogg-tiedoston synkkaaminen videoon ei onnistunut sitten millään, joten konvertoin sen wav-muotoon, ja johan toimi!

Pari päivää sitten koetin pitkästä aikaa Kdenliveä AV Linuxin päällä, ja toimi ongelmitta. Erityisen monimutkaista videota en kyllä tehnytkään.
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org