Kirjoittaja Aihe: ltsp-localapps-ongelmia  (Luettu 2256 kertaa)

Traien

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
ltsp-localapps-ongelmia
« : 02.09.10 - klo:22.26 »
Olisikohan kellään ratkaisua seuraaviin ongelmiin?

ltsp-localapps-käyttöön asennetun Firefoxin kielenä on englanti, eikä chrootatussa ympäristössä nopeasti etsittynä löytynyt suomenkielistä kielipakettia. Mikähän paketti pitäisi firefoxin lisäksi asentaa, jotta toimisi suomeksi...

Sitten OpenOffice ei suostu asentumaan, dpkg-herjaa tulee koskien java-paketteja, kun tätä yrittää asennella. Sen verran raskaasta ohjelmistosta kyse, että en mielellään serverin resursseja sillä kuormittaisi.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: ltsp-localapps-ongelmia
« Vastaus #1 : 02.09.10 - klo:22.50 »
Joskus edellisissä versioissa olen korjannut firefoxin englantia suomeksi asentamalla paketit mozilla-firefox-locale-fi sekä muita support-fi -paketteja. Tuo ensin mainittu ei näköjään ole enää saatavilla, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee asentaa chroottina joitain paketeista language-support-fi, language-pack-fi, language-pack-gnome-fi. Mulla nuo ainakin löytyivät chrootin paketeista ilman sources.listin muutoksia. (En itse käytä localappseja tällä hetkellä...)

Traien

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: ltsp-localapps-ongelmia
« Vastaus #2 : 06.09.10 - klo:13.36 »
joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee asentaa chroottina joitain paketeista language-support-fi, language-pack-fi, language-pack-gnome-fi. Mulla nuo ainakin löytyivät chrootin paketeista ilman sources.listin muutoksia. (En itse käytä localappseja tällä hetkellä...)

Kiitos, tällä korjaantui. Sitten onkin vielä vakava ongelma. Eli saako tulostusta mitenkään järkevästi toimimaan localappseista? Jotain luin, että ei ainakaan verkkotulostusta, mutta pitäisi onnistua, kun täälläkin on tulostin suoraan palvelimessa kiinni (tosin verkkotulostustahan tämäkin on, kun tulostin on palvelimella, eikä päätteellä). Onko tämän toimintaan saattamiseen hyviä vinkkejä? En alkaisi jaksaa nyt ihan omalla yritys-erehdys-toimintamallilla lähteä kokeilemaan ihan ensimmäisenä.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: ltsp-localapps-ongelmia
« Vastaus #3 : 06.09.10 - klo:20.23 »
Onko tämän toimintaan saattamiseen hyviä vinkkejä? En alkaisi jaksaa nyt ihan omalla yritys-erehdys-toimintamallilla lähteä kokeilemaan ihan ensimmäisenä.

Kirjoitin tällaista 9.04:lle, mutta en ole tuota sen jälkeen tarkistanut, kun ei ole ollut tarvetta. En käytä local-apps-ominaisuutta Mäntykankaalla.

https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSPJauntyPrinting

Muistutus; aika tavalla tyhjentävät ohjeet vähän kaikesta:

https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSP

En minä oikeastaan osaa sen enempää mitä olen tuolta lukenut ja sinne kirjoittanut...

Asmo.

Traien

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: ltsp-localapps-ongelmia
« Vastaus #4 : 06.09.10 - klo:21.35 »
Muistutus; aika tavalla tyhjentävät ohjeet vähän kaikesta:

https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSP

Asmo.

Kiitos, tuolta löytyikin kaikkea, mitä en osannut vielä edes ajatellakaan. Palomuuriasiat hoidin kuntoon ilman ohjeita, kun olen Shorewallilla tykännyt ne hoitaa, mutta tuollahan näkyy olevan hyviä lisäviritysohjeita mm. gnomeen. Itse KDE-käyttäjänä en niin tuon konffaamiseen olekaan perehtynyt. Pitää kuitenkin käyttää LTSP-asennuksessa käsittääkseni edelleen, koska KDE-puolella muistitikut toimivat vieläkin huonommin.

Traien

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: ltsp-localapps-ongelmia
« Vastaus #5 : 18.01.12 - klo:12.43 »
Pitkästä aikaa nostetaan tätä lankaa. Eli tuli taas Ubuntu 10.11 päivityksen jälkeen ongelmia localapps:in kanssa. Ongelma siis on, ettei LibreOffice asennu oikein client-ympäristöön, Firefox ja monet muut ohjelmat asentuvat ongelmitta, mutta LibreOfficen tapauksessa dpkg kohtaa virheitä ainakin Javaan liittyvien pakettien asennuksessa, eikä sitten suostu täten LibreOfficea asentamaan. Olisikohan tähän jotain helppoa ratkaisua? Muistelen kohdanneeni samanlaisen ongelman myös 10.04-version kanssa, mutta korjaantui muistaakseni jonkun päivityksen yhteydessä.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: ltsp-localapps-ongelmia
« Vastaus #6 : 18.01.12 - klo:14.35 »
Ongelma siis on, ettei LibreOffice asennu oikein client-ympäristöön, Firefox ja monet muut ohjelmat asentuvat ongelmitta, mutta LibreOfficen tapauksessa dpkg kohtaa virheitä ainakin Javaan liittyvien pakettien asennuksessa, eikä sitten suostu täten LibreOfficea asentamaan. Olisikohan tähän jotain helppoa ratkaisua?

Joudut asentamaan Javan chroot-ympäristöön (ubuntu-restricted-extras).

Tässä kerrotaan myös, miten EULA kuitataan.

"Creating debconf.seeds

[--]

Of course adding those keys manually means that you have read and accepted the Java and msttcorefonts EULA."

https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSP/FatClients

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.