Kirjoittaja Aihe: 64-bit oneiric intel grafiikka ajuri ongelma.  (Luettu 2137 kertaa)

TheJaSkA

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
64-bit oneiric intel grafiikka ajuri ongelma.
« : 07.01.12 - klo:16.32 »
Ajuri ja 3D-kiihotus itsessään pelaa ihan hyvin, jos softa on 64-bittinen, mutta 32-bittisessä softissa, kuten wine käyttää Gallium llvm pipea, intelin kiihdytyksen sijaan ja suorituskyky peleissä on melko alhainen. Mites tällänen korjataan?

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: 64-bit oneiric intel grafiikka ajuri ongelma.
« Vastaus #1 : 07.01.12 - klo:18.18 »
mitä sanoopi päätteessä ls -l /usr/lib/libGL.so.1
Jos ei sano mitään tai on linkitetty johonkin muuhun kuin tiedostoon /usr/lib32/mesa/libGL.so.1:
Tarkista ensin että ia32-libs paketti on asennettu(sudo apt-get install ia32-libs). Ja linkitä sitten näin.
sudo ln -s /usr/lib32/mesa/libGL.so.1 /usr/lib/libGL.so.1
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

TheJaSkA

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: 64-bit oneiric intel grafiikka ajuri ongelma.
« Vastaus #2 : 08.01.12 - klo:00.55 »
ia32-libs oli asennettu, libGL.so.1 tiedostoa/linkkiä ei ollut hakemistossa /usr/lib/. Tein linkin, mutta silti sama homma, kumminkin 11.04:ssä kaikki toimi hienosti.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: 64-bit oneiric intel grafiikka ajuri ongelma.
« Vastaus #3 : 08.01.12 - klo:01.59 »
Ajuri ja 3D-kiihotus itsessään pelaa ihan hyvin, jos softa on 64-bittinen, mutta 32-bittisessä softissa, kuten wine käyttää Gallium llvm pipea, intelin kiihdytyksen sijaan ja suorituskyky peleissä on melko alhainen. Mites tällänen korjataan?
Voisikohan 12.04:ään päivitys korjata tämän? Sillä nykyään *buntuissa käytetään multiarchia.

TheJaSkA

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: 64-bit oneiric intel grafiikka ajuri ongelma.
« Vastaus #4 : 08.01.12 - klo:13.10 »
Joo päivitys 12.04:n korjasi tämän ongelman, saa pysyä käytössä, ellei tule lisää ongelmia.