Kirjoittaja Aihe: Ubuntu myönteinen laser?  (Luettu 2889 kertaa)

jimbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 355
    • Profiili
Ubuntu myönteinen laser?
« : 04.02.13 - klo:22.49 »
Saisiko suositus/mielipide mustavalko peruslaser (mustesuihkua ei tule) joka varmasti toimisi ubuntun kanssa 12.04 +uudemmat, ajurit toimisi suoraan (paketista) eikä mitään ongelmia. Käyttö vähäinen/satunnainen tulostus tarvittaessa. Canon ei ainakaan ole ubuntu myönteinen  :o  turhaan ostanut jo yhden, eikä samaa merkkiä enää tule, tarkoitus uutena ostettava halvemmasta päästä, eivät osaa postscriptia  :(
jos saisi mallinkin, joka ollut käytössä, enää ei haluaisi kovin monen kanssa turhaan harjoitella. sinänsä ei hirveä kiire asialla, tulee käyttöön ehkä vasta syksymmällä, ei itselle (käyttökaverina tulee olemaan max n. 350e oleva uutena ostettava läppäri, mutta tämä ei nyt aiheena)


http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=44058.0

tämä on huomattu, mutta silti kokemukset olisi arvokkaita


SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #1 : 04.02.13 - klo:23.02 »
Postarit toimisivat kyllä varmimmin, jos vain löydät kukkarolle sopivan.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #2 : 05.02.13 - klo:14.51 »
Hätätilassa toimii ainakin osittain Brotherin BrScript, joka on osittain PostScript-yhteensopiva.

(PostScript-tilassa tulostaa yleensä, mutta joskus joutuu muuttamaan tekstin imageMagick:llä matriisikuvaksi, ja tulostaa sen jälkeen bittikarttana LibreOfficella. Tosin omalla ajurillaan tulostaa myös ongelmatulosteet)

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #3 : 05.02.13 - klo:17.47 »
Samsung toimi täällä kun tökkäsi kiinni. Ja oli halpa (saatu noutohintaan)

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #4 : 05.02.13 - klo:19.19 »
Samsung toimi täällä kun tökkäsi kiinni. Ja oli halpa (saatu noutohintaan)
Työpaikan Samsungin monitoimilaserin käyttöönotto kyllä onnistui helposti jo muutama vuosi sitten, mutta ainakaan minun Lucidissani väriprofiili ei ole ollut ihan kohdallaan. Se tosin ei ole pahemmin haitannut kun tulostus on enempi mustavalkoista.

Brotheriin olen itse ollut tyytyväinen kotikäytössä. Ajurit löytyvät Brotherin sivuilta ja toimivat hyvin.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #5 : 06.02.13 - klo:20.49 »
HP:n laitteet taitavat myös olla varsin Linux myönteisiä. Muutaman moisen olen kiinni tökännyt ja heti lähtenyt pelaamaan.

Samsungillakin on toimivat Linux ajurit.

tobotti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #6 : 11.02.13 - klo:10.24 »
Samsung ML1665 lähti toimiin Mint 11&13 sen omilla ajureilla, taitais toimia myös Ubuntun kans kun siihenhän toi mint perustuu pohjimmiltaan.
One man alone can be pretty dumb sometimes, but for real bona fide stupidity, there ain't nothin' that can beat teamwork.

LK

  • Vieras
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #7 : 16.02.13 - klo:22.39 »
HP:n kanssa et voi mennä vikaan. Loistava linux tuki jo monen vuoden ajan.

kettari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Ubuntu myönteinen laser?
« Vastaus #8 : 20.02.13 - klo:08.57 »
Laitaa privaa halutessasi. Minulla on ylimääräinen HP Laserjet M1005 mfp mustavalkomonitoimilaser, jossa verraten tuore jauhesäiliö. Saat taatusti halvalla. Toimii 100% Ubuntun kanssa. Ketuttaa kuvio tuonkin vehkeen kanssa. Perheeseen oli pakko saada puolison työn vuoksi Windows 8 kone. Arvatkaapa saako Windows kasiin tuohon m1005 ajuria mistään mitenkään? Ei tietenkään. >:(