Kirjoittaja Aihe: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää  (Luettu 5747 kertaa)

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« : 13.07.06 - klo:20.29 »
Aina tietyin väliajoin langaton usb-optinen hiiri jämähtää paikoilleen. Paristot vaihdettu moneen kertaan mutta silti...hiiri jämähtää.
Onko hiiren alustalla jotain merkitystä? Hiireni työskentelee mustalla alustalla, jossa on rannetuki.

Langallinen usb-optinen hiireni toimii moitteettomasti!

Mikähän tässä oikein mättää????
-okram-

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #1 : 15.07.06 - klo:13.06 »
Jostain olen lukenut samanlaisia ongelmia langattoman hiiren toimivuudesta. Noh, ehkä tähänkin joku simppeli ratkaisu löytynee vielä...
-okram-

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #2 : 15.07.06 - klo:19.46 »
Itselläni toimii vallan mainiosti Logitechin V500 langaton+optinen hiiri, eli kyllä ainakin jotkut hiiret toimivat hyvin. :)
alias vililikku

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #3 : 15.07.06 - klo:21.27 »
Aina tietyin väliajoin langaton usb-optinen hiiri jämähtää paikoilleen. Paristot vaihdettu moneen kertaan mutta silti...hiiri jämähtää.
Onko hiiren alustalla jotain merkitystä? Hiireni työskentelee mustalla alustalla, jossa on rannetuki.

Langallinen usb-optinen hiireni toimii moitteettomasti!

Mikähän tässä oikein mättää????


en nyt osaa auttaa, mutta varmaan kannattaa kertoa hiukan sen hiiren tietoja(merkki ja malli)!
voit saada apua helpommin.
itselläni kyllä ms:n langaton toimii hyvin. Hp:n halpa romu ei toiminut edes winXp:ssä kun kaverin koneessa testasin.

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #4 : 15.07.06 - klo:21.31 »
Mun langallinen USB-optinen tykkäs jumitella silloin kun USB-väylissä oli muutakin liikennettä (esim. muistikortti/tikku kiinni koneessa, USB-headsettiin tulossa/menossa ääntä). Mutta päivitettyäni Dapperiin toi ongelma hävisi... X:n potkaisu (ctrl+alt+askelpalautin) auttoi aina jokaisen jumin tapahtuessa...

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #5 : 15.07.06 - klo:23.45 »
Aina tietyin väliajoin langaton usb-optinen hiiri jämähtää paikoilleen. Paristot vaihdettu moneen kertaan mutta silti...hiiri jämähtää.
Onko hiiren alustalla jotain merkitystä? Hiireni työskentelee mustalla alustalla, jossa on rannetuki.
Musta hiirimatto? Se on kyllä kaikista pahin. Minulla ei mikään optinenhiiri ole toiminut sellaisella kunnolla.

Microsoftin hiirelläni kursoni tuntuu aina välillä jämähtävän myöskin. Se ei näytä tajuavan laittaa sitä hiiren valoa kirkkaamalle kun hiirtä lähtee liikuttamaan. Liian pimeää siis.

Logitechin hiirellä kursori taas välillä jää paikalleen jumittamaan kun sitä liikuttelee ympäri ruuttua.

--> Kummatkin toimivat hyvin harmaalla hiirimatolla.

Travenin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #6 : 21.07.06 - klo:13.28 »
Tietenkin on hyvä tarkistaa, että signaali hiireltä vastaanottimelle ei ole liian pitkä. Itselläni on Logitechin halpa langaton usb-hiiri-näppäimistö-setti. Hiiri on optinen ja sillä on myös musta hiirimatto, joss on rannetuki - musta on huono väri, mutta sopii sisustukseen (kaikki muutkin koneen osat ovat mustia). Kursori jumittaa sillon tällön, eikä selvästi tiedä mihin suuntaan mennä. Olen sillon tällön sinitarralla/teipillä liimannut tavallisen A4-paperin pöytään hiirimatoksi. Siinä se toimii hyvin, mutta paperi kuluu puhki(paperin vaihdos ei ole suuri projekti).
miksikäyttäävälilyöntiäkuntätävoilukeanäinkin?

rootz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #7 : 25.07.06 - klo:21.46 »
Mulla on ollut samantyylistä ongelmaa mutta ei koskaan kun Ubuntu on jo käynnissä...

Välillä kun käynnistän tietokoneen ja Ubuntun (Dapper Drake) hiiri ja näppis eivät vastaa kummatkaan. En ole muuta vaihtoehtoa keksinyt näin aloittelijana kuin raaka-resetti. Resetin jälkeen on aina toiminut.
Ja tätä ei tapahdu nyt niin kovinkaan usein, ehkä tyyliin yhden kerran kymmenestä käynnistyksestä.

Hiiri ja näppis: "Logitech Cordless Desktop - Express"-sarjaa, (model Y-RQ57).

EDIT: Niin ja Windowsin puolella tätä ongelmaa ei ole koskaan ollut, joten lienee selvästikin Ubuntusta johtuvaa...

Migo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #8 : 20.08.06 - klo:16.43 »
Itselläni on aivan samankaltaisia ongelmia. Eli Logitechin ex110 näppis+hiiri. Näppis toimii aivan mainiosti, mutta hiiri ei toimi kunnolla. Takuuseenkin vein juuri laitteet ja antoivat uudet, mutta ei tuottanut tulosta. Hiiren kursori saattaa välillä liikkua omiaan ja välillä sitten jämähtää paikoilleen. Windowsilla ei moisia ongelmia tapahtunut. Jännintä on myös se, että kyllä hiiri toimi noin viikon verran tässä Ubuntussakin, mutta sen jälkeen alkoi nämä viat. Mitäköhän tarttis tehdä?

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #9 : 20.11.06 - klo:21.32 »
Otin tuossa parisen kuukautta sitten käyttöön langallisen usb-hiiren ja hyvin toimii! Mutta kyllä mun mieli tekee joku päivä kokeilla langatonta uudelleen...se on (valitettavasti) microsoftin langaton optinen usb-lähtöinen hiiri. Kokeilen tällä viikolla tuota Epelin ideaa eli kun mulla on tuo musta matto, niin otan sen pois.
-okram-

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #10 : 21.11.06 - klo:08.03 »
Otin tuossa parisen kuukautta sitten käyttöön langallisen usb-hiiren ja hyvin toimii! Mutta kyllä mun mieli tekee joku päivä kokeilla langatonta uudelleen...se on (valitettavasti) microsoftin langaton optinen usb-lähtöinen hiiri. Kokeilen tällä viikolla tuota Epelin ideaa eli kun mulla on tuo musta matto, niin otan sen pois.
kuten tuolla yllä mainitsin itselläni on tuollainen hiiri(tai no saattaa olla eri mallia), mutta en ole vielä kokenut sen kanssa mitään ongelmaa tosin käytän suoraan pöydällä ilman mattoa. toisin se jo edellä mainittu lähettimen matka ja sijainti on aika tärkeä ainakin minun M$:n langattomassa se toimii vain jos on riittävän lähellä ja ei saa olla mitään metallista tai muuten isoa välissä. pidän tuota lähetintä tuossa vieressä.

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #11 : 21.11.06 - klo:09.05 »
kuten tuolla yllä mainitsin itselläni on tuollainen hiiri(tai no saattaa olla eri mallia), mutta en ole vielä kokenut sen kanssa mitään ongelmaa tosin käytän suoraan pöydällä ilman mattoa. toisin se jo edellä mainittu lähettimen matka ja sijainti on aika tärkeä ainakin minun M$:n langattomassa se toimii vain jos on riittävän lähellä ja ei saa olla mitään metallista tai muuten isoa välissä. pidän tuota lähetintä tuossa vieressä.

Mulla oli tosi lähellä hiiri ja vastaanotin silloin kun aloitin tän ketjun. Kokeilen tänään myöhemmin ja ilmoittelen miten homma toimii. Laitan tiedot hiirestä myös tänne. Katsotaan miten äijän käy!
-okram-

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #12 : 21.11.06 - klo:23.07 »
Toistaiseksi on toiminut hyvin tää langaton mikimaus... malli on "microsoft wireless optical mouse 2.0"

Siirsin vastaanottimen ihan viereen eli nyt ei ainakaan signaalissa pitäis olla vikaa. Hyvin pelittää...so far so good

Tässä kuva hiirestäni:

-okram-

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #13 : 21.11.06 - klo:23.44 »
Toistaiseksi on toiminut hyvin tää langaton mikimaus... malli on "microsoft wireless optical mouse 2.0"

Siirsin vastaanottimen ihan viereen eli nyt ei ainakaan signaalissa pitäis olla vikaa. Hyvin pelittää...so far so good

tuskin noissa M$:n hiirissä on suuria eroja tuon langattomuuden suhteen lähettimet ainakin ovat identtisiä.
jos nyt viaksi epäilet sitä lähetintä niin sitä siirtelemällä on aika helppo löytää "kipupiste".

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: Langaton usb-hiiri (optinen) jämähtää
« Vastaus #14 : 22.11.06 - klo:12.37 »
jos nyt viaksi epäilet sitä lähetintä niin sitä siirtelemällä on aika helppo löytää "kipupiste".

Nyt tosiaan on ihan hyvin toiminut. Lähetin on noin 15-20 cm päässä joten ihan hyvä etäisyys.
-okram-