Kirjoittaja Aihe: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen  (Luettu 5617 kertaa)

Jani Uusitalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« : 24.11.11 - klo:17.59 »
Mitenkä on, onko bugien raportoinnissa syytä olla tavallista harkitsevaisempi näin varhaisessa vaiheessa kehityssykliä (ennen feature freezeä)? Järjestelmähän on tässä vielä liikkuva maali, eli bugeja tulee ja menee jatkuvien muutosten myötä joka tapauksessa. Vievätkö bugiraportit tällöin kehittäjien resursseja turhaan, vai olisiko ongelmat päinvastoin hyvä raportoida mahdollisimman pian, jotta mahdollisimman monta myös ehditään korjata ennen julkaisua?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« Vastaus #1 : 24.11.11 - klo:19.23 »
Itse olen pohtinut ihan samaa. Ei oikein ole aina varma, pitäisikö laittaa raporttia vaiko eikö. Ehkä pitäisi aina vaan laittaa... Kannattanee kuitenkin ensin googlettaa, että josko huomaamasi bugi olisi jo raportoitu, ennen kuin alkaa itse raporttia väsäämään.

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« Vastaus #2 : 24.11.11 - klo:19.37 »
Nimenomaan kehitysversion bugit kannattaa ilmoittaa. Silloin niiden ei ole niin helppoa päätyä vakaisiin versioihin. Kehittäjillä on myös yleensä uusimmat versiot käytössä. Tietysti vaikuttaa minkälaisesta bugista on kyse.

Launchpadin oma haku on myös kätevä

https://launchpad.net/ubuntu/+bugs

Kehitysversion bugeille sopii usein newest first.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« Vastaus #3 : 16.12.11 - klo:22.00 »
Lainaus
Nimenomaan kehitysversion bugit kannattaa ilmoittaa
Selvyyden vuoksi, koskenee myös Xubuntu 12.04 jakelua? Onko osoite sama? Samalla kysyisin kuka vastaa suomennoksista? Olisi pari havaintoa, jotka voisivat kiinnostaa suomentajaa. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« Vastaus #4 : 16.12.11 - klo:22.07 »
Aika erikoinen kysymys. Kehitysversio nimitys kun ei ole ihan tuulesta temmattu.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« Vastaus #5 : 17.12.11 - klo:07.02 »
Samalla kysyisin kuka vastaa suomennoksista? Olisi pari havaintoa, jotka voisivat kiinnostaa suomentajaa. terveisin Timo
Suomennuksia voit itse korjata Launchpadissa.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« Vastaus #6 : 17.12.11 - klo:11.25 »
Lainaus
Aika erikoinen kysymys. Kehitysversio nimitys kun ei ole ihan tuulesta temmattu.
Ok, niinhän se on. Nyt vain olisi haluja osallistua kehittämiseen kun ei ole ihan noviisi. Ongelmana vain on eri työpöytäympäristö, XFCE. Osa asioista varmaan liittyy itse työpöytään ja osa moottorina toimivaan Ubuntuun. Tästä syystä tunnen pientä epävarmuutta asioiden esittämiseen, ymmärtänette varmaan? XFCE kehittyy omaa polkuaan ja Ubuntu omaan suuntaansa. Pitääkin tarkistaa, että Launchpadin tunnukset ovat ajantasalla,  terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: Kehitysversiossa olevien bugien raportoiminen
« Vastaus #7 : 17.12.11 - klo:14.09 »
Selvyyden vuoksi, koskenee myös Xubuntu 12.04 jakelua? Onko osoite sama?

Paikka on sama. Mahdollinen ero on paketissa mihin bugi luokitellaan.

Koodia: [Valitse]
ubuntu-bugJos ei tiedä missä paketissa vika on

Koodia: [Valitse]
ubuntu-bug thunarJos vika on thunar tiedostoselaimessa jne.