Kirjoittaja Aihe: Dash ei toimi (PUOLIKSI RATKAISTU)  (Luettu 1454 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Dash ei toimi (PUOLIKSI RATKAISTU)
« : 10.11.11 - klo:13.36 »
Jossain vaiheessa dash lakkasi toimimasta oikein. Saattoi tapahtua zeitgeistin poistamisen jälkeen. Asensin zeitgeistin uudelleen, mutta se ei auttanut. Pikakäynnistimessa olevat ohjelmat avautuvat kyllä hiirellä klikkaamalla, mutta ylin, olen ymmärtänyt että se on dash, avautuu mutta kun yritän etsiä asennettua ohjelmaa, mitään ei tapahdu. Jos klikkaan esim internetsovellukset, ohjelma kaatuu. Ylimmällä rivillä, missä se on, ei ole ikonia, mutta ennen avautui sovelluksia. Alemmalta riviltä firefox ja thunderbird avautuvat. Päätteellä saan tietenkin avattua muita ohjelmia, mutta se on hankalaa, koska en muista kaikien nimeä ulkoa eivätkä kaikki ole pikakäynnistimessä.
Minulla on siis Oneiric, joka on päivitys 11.04:stä. Olen niin tottunut jo unityyn, joka on muuten erittäin hyvä. Sunnuntaina pitäisi vielä asentaa sellainen kahdelle ystävälleni. Voisiko joku kertoa, mitä pitäisi tehdä? Miten saisin ohjelmat näkyviin unityssä?
« Viimeksi muokattu: 11.11.11 - klo:14.20 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Dash ei toimi
« Vastaus #1 : 10.11.11 - klo:19.23 »
Dash toimii asennettuani erilaisia gnome-ohjelmia, käynnistettyä koneeni ties kuinka monennen kerran palautustilassa, annettuani sen korjata paketit, ja kun se ilmoitti, että päivityksiä ei ole ja järjestelmä on ajan tasalla, niin se silti vähän alempana kysyi, että haluatko päivittää. Edellisillä kerroilla annoin, nyt en. Käynnistettyäni koneen dash toimi oikein. Voiko tähän kirjoittaa RATKAISTU, en tiedä. Minä en ainakaan tiedä, mikä sen lopulta korjasi. Miniläppärissä on sama vika. Täytyy ilmeisesti ainakin laittaa zeitgeist takaisin, mutta saa nähdä onnistunko siinä korjaamaan dashin.
« Viimeksi muokattu: 11.11.11 - klo:13.38 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Dash ei toimi
« Vastaus #2 : 11.11.11 - klo:14.19 »
Ne zeitgeistin kirjastojen poistaminen veivät muutakin, ja siksi pelkkä zeitgeistin ottaminen takaisin ei vielä auttanut. Unityyn piti ladata jotain lisää, muistaakseni places. Joka tapauksessa lenses haulla sain ladatuksi myös zeitgeist-extension-fts tiedoston, minkä jälkeen sain dashin toimimaan miniläppärissäkin.
Unity on mielestäni erinomaisen mukava käyttöliittymä, mutta toivoisin heidän vielä tutkivan sen suhdetta compiziin, ja ainakin selvän tiedon, voiko zeitgeistin poistaa menettämättä unityssä dashiä?

Zeitgeist ei ilmeisesti ole varsinainen vakoiluohjelma, vaikka tallentaakin tietoja, jos se kerran ei lähetä niitä eteenpäin. Jos on, niin siinähän vakoilevat, koska minä haluan käyttää unityä. Ainoa mikä huolestuttaa on, että tallentaako se salasanojen näppäilyt, ja voiko joku sen avulla päästä käsiksi pankkitietoihin? Siinä tapauksessa  se pitäisi tietenkin poistaa ja siirtyä takaisin gnomeen.

Lady Owl

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Dash ei toimi (PUOLIKSI RATKAISTU)
« Vastaus #3 : 09.01.12 - klo:21.08 »
Minulla sama ongelma (jota olen valittanut eri ketjussa) siitä huolimatta että zeitgeist on ollut asennettuna koko ajan, samoin unityn places.
IBM ThinkPad T41
Ubuntu 11.10 32-bittinen
Windows XP
Intel® Pentium(R) M processor 1600MHz
32MB Radeon 7500
64G kovo, 1G muistia