Kirjoittaja Aihe: Ubuntu zeitgeist  (Luettu 2962 kertaa)

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Ubuntu zeitgeist
« : 03.11.11 - klo:10.32 »

Mitä ongelmia koituu Zeitgeist:n tiputtamisen pois natty:stä?

Lainaus
Zeitgeist is a data engine for the GNOME desktop. It logs and tags every document, website, conversation, email, note and application that’s opened on the GNOME desktop. All of the information is stored in one central database for quick access and any application can easily add it’s own data to the mix

 ???

Eli en todellakaan halua mitään data loggeria koneelleni.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #1 : 03.11.11 - klo:11.26 »
Tuon avulla Koneesi osaa tarjota sinulle paremmin palvelujaan ja ohjelmiaan, kun se teitää mitkä ovat tarpeesi. Käyttöjärjestelmät kehittyvät  siitä tämäkin ohjelma. Toivottavasti tulevaisuudessa kehittyisi vielä niin että tolle saataisiin joku kunnon hallintapaneeli jossa käyttäjä itse voi määritellä enemmän tuon ohjelman toimintaa muutenkin kuin joko sammuttamalla tai käynnistämällä sen.

Tietty tuollaisen ohjelman läsnä olo tuottaa paranoidista pelkoa siitä että entäs jos joku muukin kuin oma koneeni hyödyntää tuota tietoa.

Muualla tekniikassa tälläsiä on ollut jo pitkään, linuxissa sentäs sen läsnä olo on avointa ja tiedostettua.



Teho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #2 : 03.11.11 - klo:14.40 »
Toivottavasti tulevaisuudessa kehittyisi vielä niin että tolle saataisiin joku kunnon hallintapaneeli jossa käyttäjä itse voi määritellä enemmän tuon ohjelman toimintaa muutenkin kuin joko sammuttamalla tai käynnistämällä sen.

Lainaus
Activity Log Manager is a graphical user interface which lets you easily control what gets logged by Zeitgeist.

It supports setting up blacklists according to several criteria (such as application or file types), temporarily stopping all logging as well as deleting recent events.
https://launchpad.net/activity-log-manager

Näyttäisi olevan jo Ubuntun virallisissa repoissa.


matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #3 : 03.11.11 - klo:21.39 »
Ilmeisesti tämä ei ole käytössä 10.4 vaikka se olisi sieltä asennettavissa.

Tuo activity manageri vaatii 0.8 version zeitgeist jotta sen saa toimimaan eli tämä vaatii käyttäjältä toimia että ja tietoa asentaa tämä toimintaan.

Jos haluatte tietää mitä tämä on _teistä_ tallettanut menkää ~/.local/share/zeitgeist-hakemistoon ja avatkaa activity.sql vaikka firefoxin sqllite manageriin.

Sinun ja minun tiedot yksityiset tiedot kaupan teon kohteena.
 >:(

Ne jotka eivät käytä Unity:ä voivat huoletta tehdä seuraavan :
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get remove zeitgeist-core
« Viimeksi muokattu: 03.11.11 - klo:21.44 kirjoittanut syrtek66 »
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Teho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #4 : 03.11.11 - klo:21.51 »
Sinun ja minun tiedot yksityiset tiedot kaupan teon kohteena.
 >:(
Anteeksi, mutta miten tämä littyy mihinkään? Zeitgeist ei ole mikään Facebook. Se on sinun koneellasi ja ellet jotain mene tyrimään niin siellä se myös pysyy.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #5 : 03.11.11 - klo:22.01 »
Ilmeisesti tämä ei ole käytössä 10.4 vaikka se olisi sieltä asennettavissa.

Tuo activity manageri vaatii 0.8 version zeitgeist jotta sen saa toimimaan eli tämä vaatii käyttäjältä toimia että ja tietoa asentaa tämä toimintaan.

Jos haluatte tietää mitä tämä on _teistä_ tallettanut menkää ~/.local/share/zeitgeist-hakemistoon ja avatkaa activity.sql vaikka firefoxin sqllite manageriin.

Sinun ja minun tiedot yksityiset tiedot kaupan teon kohteena.
 >:(

Ne jotka eivät käytä Unity:ä voivat huoletta tehdä seuraavan :
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get remove zeitgeist-core


Olen poistanut Zeitgeist -ohjelman ja kaikki Zeitgeist-tiedostot, enkä ole huomannut minkäänlaista muutosta Unityn käytössä. Toisin sanoen Unity toimii ihan yhtä huonosti ilman Zeitgeistiäkin ..   :D
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Teho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #6 : 03.11.11 - klo:22.04 »
Olen poistanut Zeitgeist -ohjelman ja kaikki Zeitgeist-tiedostot, enkä ole huomannut minkäänlaista muutosta Unityn käytössä. Toisin sanoen Unity toimii ihan yhtä huonosti ilman Zeitgeistiäkin ..   :D
Dashin tiedosto haku käsittääkseni käyttää ainoastaan ja vain Zeitgeistiä eikä siten toimi ilman sitä.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #7 : 03.11.11 - klo:22.07 »
Olen poistanut Zeitgeist -ohjelman ja kaikki Zeitgeist-tiedostot, enkä ole huomannut minkäänlaista muutosta Unityn käytössä. Toisin sanoen Unity toimii ihan yhtä huonosti ilman Zeitgeistiäkin ..   :D
Dashin tiedosto haku käsittääkseni käyttää ainoastaan ja vain Zeitgeistiä eikä siten toimi ilman sitä.

Olen niin allerginen Unitylle, että en ole huomannut moista epäkohtaa ..  ::)

Edit: Kokeilin tuota Dashia, ja se ei tosiaan toimi ilman Zeitgeistiä ..  :o
« Viimeksi muokattu: 03.11.11 - klo:22.19 kirjoittanut oobetimer »
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #8 : 04.11.11 - klo:06.11 »
Onko tuo nyt joku ihme jos kyseinen ohjelma kerää lokiin mainittuja tietoja. Eipä tule yhtään modernia käyttistä mieleen, jossa kyseistä ominaisuutta ei olisi hakuja nopeuttamaan. Minusta ainakin yksi parhaimpia ominaisuuksia kunhan vain tottuu käyttämään ja kynnys ei oikein iso siihen ole. Töissä tulee avattua lähes suurin osa tiedostoista nopeiden hakujen avulla.

Jantunen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 254
  • Hö.
    • Profiili
    • Strobotti.com: Valokuvausta ja kameraharrastusta
Vs: Ubuntu zeitgeist
« Vastaus #9 : 04.11.11 - klo:08.02 »
Onko tuo nyt joku ihme jos kyseinen ohjelma kerää lokiin mainittuja tietoja. Eipä tule yhtään modernia käyttistä mieleen, jossa kyseistä ominaisuutta ei olisi hakuja nopeuttamaan. Minusta ainakin yksi parhaimpia ominaisuuksia kunhan vain tottuu käyttämään ja kynnys ei oikein iso siihen ole. Töissä tulee avattua lähes suurin osa tiedostoista nopeiden hakujen avulla.

Itseänikin ihmetyttää se, miten kaupoissa edes riittää foliota kaikille halukkaille, hattuja kun toisinaan tuntuu olevan valmisteilla ihan sarjatyönä... ;)
Lenovo Thinkpad T420 Intel i5 16Gt/SSD512GB+HDD2TB, Ubuntu 16.04 Xenial Xerus 64bit; Kuvia ja lätinää valokuvauksesta: https://www.strobotti.com/