Kirjoittaja Aihe: Lumia 800 + Zune  (Luettu 6215 kertaa)

mantee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Lumia 800 + Zune
« : 17.04.12 - klo:21.23 »
Tervehdys!

Meikäläisellä on ongelma että olen hommannut käyttööni Nokia Lumia 800 -puhelimen joka kyllä hoitanut hommansa hienosti. Ongelmaksi koitunut vain puhelimen kytkeminen Ubuntuun.

Windows 7 puolella puhelinta varten asennetaan Zune-ohjelma. Kyseistä ohjelmaa ei meikäläinen ole saanut pyörimään oman läppärin Dream Studiolla eikä pöytäkone-Ubuntulla. (Dream Studio käsittääkseni kuitenkin on Ubuntu-pohjainen?) Winellä vain olen tähän mennessä yrittänyt enkä enempää yritä ennenkuin joku viisaampi minua neuvoo. Virtualboxia ovat ulkomailla ehdotelleet Zunelle, mutta eivät Lumia-käyttöön ainakaan mun ymmärryksen mukaan.

Apuva!

EDIT. DreamSt. ei tosiaan tunnista puhelinta massamuistiksikaan toisin kuin vanhan puhelimen. Puhelin ei näytä merkkejä että tajuaisi olevansa tietokoneeseen kytkettynä.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Lumia 800 + Zune
« Vastaus #1 : 17.04.12 - klo:21.52 »
Hei

sinä olet ostanut kännykän joka kuuluu microsoftin ekosysteemin. Tälle on ominaista epäyhteensopivuus linux:n kanssa oma omituinen sulkeutuneisuus.

you bought piece of crab.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Quantal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Lumia 800 + Zune
« Vastaus #2 : 17.04.12 - klo:22.58 »
Hei

sinä olet ostanut kännykän joka kuuluu microsoftin ekosysteemin. Tälle on ominaista epäyhteensopivuus linux:n kanssa oma omituinen sulkeutuneisuus.

you bought piece of crab.
Ymmärrän MS-vastaisuutesi, ja toivoisin itsekin MS:ltä parempaa suhtautumista ekosysteemien yhteensopivuuteen, niin kuin se Applen kohdalla tekeekin ja toisin päin. Eihän iOS:kään toiminut alun perin massamuistina kunnes joku tuli ja korjasi (osittain) tilanteen. Tilanne on edes siedettävä vain Symbianin ja Androidin kohdalla. (...) Alkuperäiseen ongelmaan, WP ei nyt eikä varmasti tulevaisuudessakaan. Tiedostojen syncin kohdalla suosittelen kokeilemaan Skydriveä/muuta pilvipalvelua. Skydrivellä tiedostot ainakin saa synkattua, vaikkakin selaimen kautta. Canonical ei ole ainakaan lähiaikoina tietolähteeni mukaan tekemässä WP-versiota Ubuntu Onesta, mikä on kyllä harmi itsellenikin. Sitä ja jonkun WP:stä innostuneen Ubuntu-käyttäjän esiintulemista odotellessa. (WP-kehittäjät: Ubuntu Onen protokolla on täysin avoin, joten siitä vaan softaa kehittämään!)
VAIHDOIN NIMIMERKKIÄ
Läppäri: Acer Aspire 8930G - Intel Core 2 Duo P8400 @2,26GHz, Nvidia GeForce 9600M GT, 4GB DDR3, 320GB HDD ~ Ubuntu 12.04 LTS
Pöytäkone: Acer Aspire E360 - AMD Athlon 64 X2 3800+, ATI Radeon X1300 HM 512MB, 1GB DDR RAM, 250GB HDD ~ Windows 8
Puhelin: Nokia Lumia 9

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Lumia 800 + Zune
« Vastaus #3 : 17.04.12 - klo:23.23 »
Uskoisin että  Canonical:lla on paljon parempaa tekemistä ja miettimistä kuin miettiä jotain ubuntu one:a ja nokian windows phonea. Se kun on minority ympäristö tällä hetkellä. Mutta se ei todellakaan estä ketään tutkimasta ja vaikka itse ohjelmoimasta jos haluaa ja on aikaa.

Ubuntu on avoin - Microsoft ei ole.

M$ on tehnyt kaikkensa laitetta voisi käyttää M$ systeemeissä.

Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Quantal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Lumia 800 + Zune
« Vastaus #4 : 18.04.12 - klo:09.15 »
Itse asiassa pilvipalveluiden (myös Ubuntu Onen) räjähdysmäinen suosion kasvu on pistänyt Canonicalin insinöörit töihin, kuten Mac-version ja Send to Ubuntu One -nappula ovat osoittaneet. WP:hen ne ei kuitenkaan aio toistaiseksi panostaa. Itsekin olen harkinnut WP-version kehittämistä, mutta aikani ei toistaiseksi riitä siihen.
VAIHDOIN NIMIMERKKIÄ
Läppäri: Acer Aspire 8930G - Intel Core 2 Duo P8400 @2,26GHz, Nvidia GeForce 9600M GT, 4GB DDR3, 320GB HDD ~ Ubuntu 12.04 LTS
Pöytäkone: Acer Aspire E360 - AMD Athlon 64 X2 3800+, ATI Radeon X1300 HM 512MB, 1GB DDR RAM, 250GB HDD ~ Windows 8
Puhelin: Nokia Lumia 9

reboot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Lumia 800 + Zune
« Vastaus #5 : 24.04.12 - klo:09.44 »
Todella hankalaksi menee, jos sulla ei ole Windows Phonen kaveriksi Windows-tietokonetta. Virtualboxilla tms. virtuaalikoneella päivittäminen on aina hieman tuurilla seilaamista. Joskus päivitin Nokian Symbian-luurin Virtualboxilla, jossa Win XP + Nokia Suite, eikä nyt voi sanoa että herkkua olisi ollut viritellä sitä kuntoon.
Ubuntu käytössä kotona ja töissä!
*** Kun ongelmasi on ratkaisu lisää otsikkoon [Ratkaistu] ***