Kirjoittaja Aihe: onko Ubuntussa toimivaa skannerikynää olemassa?  (Luettu 1193 kertaa)

IK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Onko olemassa kynä-skanneria jonka saa toimimaan Ubuntussa 10/4? Ne tuotetiedot, joita olen löytänyt kertovat, että nämä laitteet on suunnattu Windowsille ja joskus macille.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: onko Ubuntussa toimivaa skannerikynää olemassa?
« Vastaus #1 : 08.10.11 - klo:03.43 »
Veikkaisin että sellaista ei löydykään mikä ei toimisi Linuxeissa. Syy on siinä että jos oikein olen käsittänyt niin nuo kaikki toimivat HID-laitteina. Toisin sanottuna jos järjestelmä tukee usb-näppäimistöä, niin se tukee myös usb-viivakoodilukijoita. Tämä näkyy myös esim. Windowsissa niin, että jos avaat sama minkä tekstiä vastaanottavan ohjelman ja piippailet koodeja niin ne tulee normaalissa merkkimuodossa näkyviin, eikä varsinaista "skannausohjelmistoa" ole lainkaan asennettavana. Oman Zebex merkkisen viivakoodinlukijan asetuksia voi muuttaa vain lukemalla viivakoodilistauksista sisäänrakennetut asetusehdot.

Jos olet hankkimassa viivakoodilukijaa ja jos kynämalli ei ole pakollinen vaihtoehto, niin suosittelen lämpimästi näitä kerrallalukevia laitteita. Itsellä on monesti mennyt hermot kynämallin kanssa kun ne tuuppaa olemaan niin tarkkoja nopeudesta, etäisyydestä ja kulmasta.

Korjatkaa toki jos olen väärässä tuon tuen kanssa.

Storck

  • Vieras
Vs: onko Ubuntussa toimivaa skannerikynää olemassa?
« Vastaus #2 : 08.10.11 - klo:09.30 »
Eikös tuolla skannerikynällä tarkoiteta laitetta joka skannaa tekstin paperilta koneelle? Rivi kerrallaan.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: onko Ubuntussa toimivaa skannerikynää olemassa?
« Vastaus #3 : 08.10.11 - klo:10.28 »
Voi muuten hyvinkin olla :)

En jotenkin ajatellut että haussa voisi olla tuo eksoottisempi laite. Nyt menee jo hyvästi mutuksi, mutta eikös nekin toimi kutakuinkin samalla periaatteella jos kyseessä on langallinen malli? No vaikka toimisi niin pitää tietysti ottaa huomioon, että tuossa käytössä ocr-lukuohjelmistolle on varmasti käyttöä. Jossain olen kyllä nähnyt mallin mikä tallensi suoraan omaan usb-muistiinsa, eli se nyt sitten mahtaa tallennella jossain ihan perustekstitiedostomuodossa?

*Edit*
Piti mielenkiinnosta vähän etsiä ja taisin olla väärässä noiden Linux tuen suhteen. Ainakaan joku Iris merkkinen ei näemmä toimi.
http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=2412
« Viimeksi muokattu: 08.10.11 - klo:10.51 kirjoittanut qwertyy »