Kirjoittaja Aihe: tulostus ei toimi 10.04:ssä, vika ei ehkä printterin vaan cupsin  (Luettu 2265 kertaa)

ash

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Päivitin Hardyn Lucidiin, ja kyllä on ongelmia ollut riittämiin. Tällä hetkellä tilanne on tämä:

HP 1018 -tulostin toimi vielä pari päivää sitten moitteettomasti. Tänään se ei yhtäkkiä tulosta, vaan jää processing-tilaan. Kun yritän tulostaa testisivua (Administration -> Printing), ilmestyy cupsin virhelokiin /var/log/cups/error_log tämä rivi:

Koodia: [Valitse]
[cups-driverd] Skipping "/usr/share/ppd/1-local-admin": loop detected!

Printteri ei siis inahdakaan, vaan tulostusjonossa sanotaan, että processing. Jos taas yritän tulostaa muuta kuin testisivua, virhelokiin ei ilmesty mitään, mutta eipä tulostinkaan tulosta mitään.

Cupsin versio on Synapticin mukaan uusin eli 1.4.3-1. Olen asentanut printterin uudelleen, eikä se auttanut. Hain tietty netistä tuolla virhelokin virheilmoituksella, jolloin löytyi sivu

http://us.generation-nt.com/bug-545298-cups-driverd-detects-loop-usr-share-ppd-1-local-admin-stops-searching-ppds-help-168774101.html

mutta valitettavasti en osaa tuon perusteella lähteä tekemään asialle mitään.

Jos joku osaa sanoa asiasta jotain, niin suuri kiitos.

juyli

  • Vieras
Cupsin versio on Synapticin mukaan uusin eli 1.4.3-1. Olen asentanut printterin uudelleen, eikä se auttanut.

OpenPrinting.Org:in mukaan tuo tulostin toimii Mostly.
The firmware of the printer must be uploaded after turning it on. You can use a hotplug/udev script which comes with foo2zjs, or do it manually: "cat /usr/share/foo2zjs/firmware/sihp1018.dl > /dev/usb/lp0
http://www.openprinting.org/printer/HP/HP-LaserJet_1018

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Hardysta asti tuo tulostin on aiheuttanut minulle hiusten luontaista nopeampaa lähtöä. Mutta puhtaassa Lucid-asennuksessa piti vain laittaa kone kiinni ja virtoihin. Tuli ilmoitus, että netistä täytyy ladata suljettu firmware, jotta toimii. Annoin luvan hakea ja asentaa se ja sen jälkeen se on toiminut (vielä).

Vanhemmissa versioissa kävi usein noin, että järjestelmän mielestä tulostus onnistui, mutta tulostin en tehnyt elettäkään. Niihin auttoi usein tuon firmiksen kopiointi käsin oikeaan paikkaan.

Kannattaa etsiä haulla, tästä tulostimesta on monia ketjuja, joihin olen itsekin käynyt kommentoimassa toimivuutta eri versioissa. Ehkä noista löytyy jokin ongelmasi ratkaiseva loitsu.

ash

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Lainaus
The firmware of the printer must be uploaded after turning it on. You can use a hotplug/udev script which comes with foo2zjs, or do it manually: "cat /usr/share/foo2zjs/firmware/sihp1018.dl > /dev/usb/lp0

Valitettavasti hotplug on asennettuna, ja printteri toimi sen kanssa Hardyssä ongelmitta ja ensimmäisen viikon Lucidissakin, kunnes nyt sitten yhtäkkiä lopetti toiminnan.

Lainaus
Hardysta asti tuo tulostin on aiheuttanut minulle hiusten luontaista nopeampaa lähtöä. Mutta puhtaassa Lucid-asennuksessa piti vain laittaa kone kiinni ja virtoihin. Tuli ilmoitus, että netistä täytyy ladata suljettu firmware, jotta toimii. Annoin luvan hakea ja asentaa se ja sen jälkeen se on toiminut (vielä).

Minulla tuo sitten näyttää menevän juuri toisin päin: Hardyssä ei alkusäätöjen jälkeen ollut mitään ongelmia. Jännittävästi Lucidissa kävi itselle niin, että välittömästi päivityksen jälkeen printteri toimi moitteetta. Sitten Lucid ehdotti tuota suljettua pluginia, jonka hakemisen jälkeen printteri välittömästi lakkasi toimimasta. Sain printterin toimimaan vaihtelemalla foo2zjs:n ja HP:n proprietary pluginin välillä ajuriasetuksissa, minkä jälkeen printteri toimikin sen viikon. Ja nyt lopetti.

Kiitos vastauksistanne. Koitan vielä kerran asentaa foo2zjs:n uudelleen.

Vaan eikö tuo cupsin virheilmoitus olekaan oleellinen? Siitä nimittäin itse päättelin, ettei vika olisikaan printterissä.

% rm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Moi,
mullakin 10.04 päivitys on ollut ongelmallinen: printteri ja open office lakkasi toimimasta.  Päivitin printterin ajurit HP:n web sivulta mutten saanut mitään apua ongelmiin.  Mistä tuon foo2zjs:n saa?

  T. Risto


/var/log/cups/error_log:

E [12/Sep/2010:18:22:04 +0300] Filter "/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip" for printer "psc-1310-series" not available: No such file or directory
E [12/Sep/2010:18:22:04 +0300] Filter "/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip" for printer "psc-1310-series" not available: No such file or directory
E [12/Sep/2010:18:22:04 +0300] Filter "/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip" for printer "psc_1310" not available: No such file or directory
E [12/Sep/2010:18:22:04 +0300] Filter "/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip" for printer "psc_1310" not available: No such file or directory

% rm

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 453
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=10654.0;topicseen

Noilla loitsuilla alkoi hp1018 laserjetti toimimaan 10.04:n kanssa.