Kirjoittaja Aihe: Ubuntu One ja Windows partitio (RATKAISTU)  (Luettu 3625 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Ubuntu One ja Windows partitio (RATKAISTU)
« : 10.06.13 - klo:15.28 »
Ubuntu One toimii myös windowsissa ja synkronoi valitsemani kansion. Hienoa! Mutta kun käytän samaa kansiota myös linux-puolella, jossa työskentelen eniten, se ei suostu synkronoimaan sitä. Voiko Ubuntussa jollain kikalla asettaa Ubuntu Onen synkronoimaan kansion windows partitiossa?

Nyt joudun käyttämään enimmäkseen dropboxia, jossa tila alkaa käydä jo vähiin. Ipadin kassa on myös ongelma, koska Uuntu one app ainakin minun padissani (uusin) toimii milloin toimii eikä siihen voi luottaa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.13 - klo:18.49 kirjoittanut Pontus12 »

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 410
    • Profiili
Vs: Ubuntu One ja Windows partitio
« Vastaus #1 : 17.06.13 - klo:22.01 »
Mulla oli yhdessä vaiheessa kun päivitin yhden koneeni sama ongelma. En vain valitettavasti muista tarkkaan miten sen ratkaisin. Tässä ketjussa yksi ehdotus
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=40291.0

Ongelmani on kahden ubuntu-koneen välillä. Ubuntun asetuksista sen muistaakseni kuitenkin hoidin. Windows-koneelle - jota joudun pakosti eräässä yhteydessä käyttämään - asensin sen myöhemmin kuin Ubuntuihin ja hyvin toimii seilläkin.

Sorry että tästä tuskin paljoa apua on ...

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ubuntu One ja Windows partitio
« Vastaus #2 : 05.07.13 - klo:13.16 »
Kiitos neuvosta. Valitettavasti se ei auttanut minun ongelmaani. Minulla on double boot, josta voi valita windowsin (7 premium) tai Ubuntu 13.04. Windows partitio on minulla suurin, koska Windows ei pysry lukemaan Ubuntu partitiota (ext4). Home ei ole kovin suuri. Käytän sitä enimmäkseen väliaikaisiin tallennuksiin, ja siihen, mitä asentamani ohjelmat tallentavat. Posti on varsinaisesti Ubuntu puolella.

Kun asensin Windowsiin Ubuntu onen, se varmuuskopioi Ubuntu oneen kansion, jonka määrittelin windowsissa. Käytän samoja kansioita Ubuntun puolella, ja haluaisin, kun muutan tiedostoja, että ne kopioituisivat automaattisesti Ubuntu oneen ja olisivat minulla käytettävissä kaikilla koneilla. Silloin kun olen Windowsissa, mikä tapahtuu aika harvoin, tiedostot kopioituvat. Mutta tallentaessani samaan windows-kansioon Ubuntu-puolella, ne eivät kopioidu, kosa Ubuntu one ei synckronoi Windows partitiolla olevia tiedostoja muuta kuin Windowsissa. Tämä ei mielestäni ole kovin kätevää. Myöskään Dropboxissa ei voi Ubuntua käyttäessä synkronoida windows-partitiolla olevaa kansiota. Koska joskus kuitenkin tarvitsen Windowsia eimerkiksi raskaampaa editointiohjelmaa tai textinlukuohjelmaa varten, en halua muuttaa windowsin partitiota Ubuntun ext4:ksi.

Tietäisikö joku tähän ongelmaan ratkaisun?


oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: Ubuntu One ja Windows partitio
« Vastaus #3 : 05.07.13 - klo:17.22 »
Olisikos tuollaisesta linkistä apuja ?


https://one.ubuntu.com/downloads/windows/
73's de Kari OH2BNE

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ubuntu One ja Windows partitio
« Vastaus #4 : 19.07.13 - klo:10.49 »
Kiitos linkistä, mutta ongelmani on siinä, että kun tallennan windows-partitiolla olevaan kansioon, Ubuntu One ei hyväksy sitä. Kansion pitää olla /Koti kansion alikansio. Siksi olen toistaiseksi käyttänyt aina, kun muistan lucky-bk ohjelmaa synkronoimaan kyseisen kansion Ubuntu Oneen. En ole myöskään löytänyt Openofficesta asetusta, joka tekisi automaattisesti varmuuskopion Ubuntu levylle määräämääni kansioon.

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 410
    • Profiili
Vs: Ubuntu One ja Windows partitio
« Vastaus #5 : 05.08.13 - klo:20.04 »
Nyt välähti - eli ymmärsinkö oikein: yrität käyttää windows-puolella/partitiolla olevaa kansiota myös Ubuntun UbuntuOne kansiona? (Ubuntuhan lukee windowsinkin kansiot!)  Jos näin on, luulisin ongelman olevan siinä - älä kysy miksi koska olen "kooditeknisesti" ihan nolla!

Siipä: älä yritä jakaa Ubuntussa UbuntuOne-asetuksessa windows-partition UbuntuOne-kansiota. Anna sen olla rauhassa windowsin käytössä. Tallenna suoraan UbuntuOnen luomaan Ubuntuone-kansioon, joka on Ubuntun partitiolla. Se synkronoituu UbuntuOnen-palvelimelle ja sieltä synkronoituu Ubuntu-puolen UbuntuOne-kansioon myös windowsissa UbuntuOnessa tekemäsi tallenteet. (Luulisin, että kun yrität käyttää Ubuntussa windows-levyn UbuntuOne-kansiota se yrittäisi synkronoida UbuntuOnen pilveen "sisäkkäisiä" kansioita ja se taitaisi olla loputon kopiointitoiminto ... ???? )

Eli UbuntuOne-kansio on jokaisella erillisellä koneella ja erillisellä käyttöjärjestelmällä (samallakin koneella) ihan omansa. Pilvessähän on vain yksi kansio palvelimella.

Jos nyt ymmärsin alkuasetelman ihan väärin olen pahoillani. Jos taas olen oikeilla jäljillä niin yritetään selittää lisää jos selitykset menivät solmuun. ;-)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ubuntu One ja Windows partitio
« Vastaus #6 : 11.09.13 - klo:18.48 »
Sori, että oma vastaukseni viipyi näin kauan. Kyllä tiedän, että ubuntu-kansiot synkronoituvat ubuntu oneen. Koska tallennan windows partitiolle, jota voin käyttää silloinkin, kun en ole linuxissa, joudun aina kopioimaan tiedostot Ubuntuun. Teen sen nykyää lucky-bk ohjelmalla. Jos olisin taitavampi, voisin varmaankin tehdä makron, joka hoitaisi homman automaattisesti.
Näin ollen tämä juttu on nyt ratkaistu.