Kirjoittaja Aihe: RATKAISU: Sampo pankki ja tekninen virhe  (Luettu 3609 kertaa)

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
RATKAISU: Sampo pankki ja tekninen virhe
« : 19.07.11 - klo:21.43 »
Sammon verkkopankki lakkasi mystisesti toimimasta jonkin aikaa sitten ja vain minun käyttäjätililläni. Aivan sama mitä selainta käytän, aina kirjautuminen päättyy tekniseen virheeseen siinä vaiheessa kun turvakortin lukua kysyvän sivun tulisi latautua.

 "Teknisen virheen takia pyydämme sinua käynnistämään selaimen ja kirjautumaan uudestaan.

Käytössä tuoren versio Sunin javasta ja koneella ei ole rippeitäkään icedteasta. Kaikki yksinkertaiset ratkaisut olen jo sulkenut pois. Kotikansion .java kansion olen poistanut moneen kertaan, selaimen välimuistit tyhjennetty jne.. ja silti sama tekninen virhe kaikilla selaimilla.

Vika ei ole myöskään käytössä olevassa java versiossa, koska vierasistunnossa verkkopankki toimii. Tuo tekninen virhe tulee siis vain minun käyttäjätililläni...

Lukeeko java jotain muitakin kotikansion piilotiedostoja kuin .java kansiota vai missä ihmeessä vika voi olla kun kerran vierasistunnossa toimii?

« Viimeksi muokattu: 20.07.11 - klo:21.11 kirjoittanut BBT »

Storck

  • Vieras
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #1 : 19.07.11 - klo:21.50 »
Oletko testannut miniversiota?

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #2 : 19.07.11 - klo:22.57 »
Oletko testannut miniversiota?

Mini versiolla ei ole mitään tekemistä javan kanssa eli kyllähän se toimii mutta pitää tuo normiversiokin saada toimimaan..

Storck

  • Vieras
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #3 : 19.07.11 - klo:23.04 »
Oletko testannut miniversiota?

Mini versiolla ei ole mitään tekemistä javan kanssa eli kyllähän se toimii mutta pitää tuo normiversiokin saada toimimaan..

En ole javasta mitään sanonutkaan. Kerroit että vain sinun tiliä koskee, tuolla voisit päästä tilille sisään ja todeta toimiiko yleensäkään juuri sinun tili.

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #4 : 19.07.11 - klo:23.14 »
Oletko testannut miniversiota?

Mini versiolla ei ole mitään tekemistä javan kanssa eli kyllähän se toimii mutta pitää tuo normiversiokin saada toimimaan..

En ole javasta mitään sanonutkaan. Kerroit että vain sinun tiliä koskee, tuolla voisit päästä tilille sisään ja todeta toimiiko yleensäkään juuri sinun tili.

Pitää varmuuden vuoksi selventää. Tarkoitin siis sitä että käyttäessäni konetta omalla käyttäjätunnuksellani, sammon verkkopankkiin kirjautuminen ei onnistu. Kun käytän samaa konetta tällä Ubuntun vierasistunnolla (guest session tms), pääsen kirjatumaan verkkopankkiin. Eli verkkopankkitunnukseni kyllä toimivat.

Mulla on ollut sama home osio käytössä jo pitkään, muistaakseni 10.10 version ajoista lähtien ja sama käyttäjätunnus myös. Ongelma on todennäköisesti siinä, että kotikansiossa kummittelee nyt jokin vanha asetustiedosto tai hakemisto jota java jotenkin käyttää... Ei vaan oma mielikuvitus enään riitä kun kaikki vähänkään javaan viittaavat piilotiedostot olen jo poistanut mutta sama vika vaan jatkuu.

Storck

  • Vieras
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #5 : 19.07.11 - klo:23.20 »
Pitää varmuuden vuoksi selventää. Tarkoitin siis sitä että käyttäessäni konetta omalla käyttäjätunnuksellani, sammon verkkopankkiin kirjautuminen ei onnistu. Kun käytän samaa konetta tällä Ubuntun vierasistunnolla (guest session tms), pääsen kirjatumaan verkkopankkiin. Eli verkkopankkitunnukseni kyllä toimivat.

Mulla on ollut sama home osio käytössä jo pitkään, muistaakseni 10.10 version ajoista lähtien ja sama käyttäjätunnus myös. Ongelma on todennäköisesti siinä, että kotikansiossa kummittelee nyt jokin vanha asetustiedosto tai hakemisto jota java jotenkin käyttää... Ei vaan oma mielikuvitus enään riitä kun kaikki vähänkään javaan viittaavat piilotiedostot olen jo poistanut mutta sama vika vaan jatkuu.

No joo, sori oikolukuni. Käyttäjätili ei siis ollutkaan käyttäjän tili   :P

L.General

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
  • When you are going thru hell, don't stop.
    • Profiili
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #6 : 20.07.11 - klo:07.34 »
Minulla oli joskus samankaltaisia ongelmia Sampo Pankin kanssa. Joskus auttoi jopa sellainen että painoi selaimen edellinen-nappulaa ja syötti tunnusluvut uudestaan. Turvallista, eikö vain mutta toimi. Lopullinen ratkaisu ainaisiin verkkopankkiongelmiin kuitenkin tuli pankkia vaihtamalla. Muistin toki mainita mikä oli pankin vaihtoon syynä. :)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #7 : 20.07.11 - klo:08.22 »
Järjestelmä - asetukset - java control panel. poista sieltäkin temporary internet files jos vaikka alkais toimimaan
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #8 : 20.07.11 - klo:13.20 »
Järjestelmä - asetukset - java control panel. poista sieltäkin temporary internet files jos vaikka alkais toimimaan

Tehty monesti, eikä mitään vaikutusta... Mystistä

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #9 : 20.07.11 - klo:15.40 »
on kyllä, itellä sampopankki toimii moitteetta
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Sampo pankki ja tekninen virhe
« Vastaus #10 : 20.07.11 - klo:21.11 »
Ongelma on nyt ratkaistu. Jotenkin vika liittyi ryhmiin. Poistin käyttäjäni ensin kaikista ryhmistä ja ruksasin sitten käyttäjien lisäasetuksista kaikki kohdat (saa käyttää nauha-asemia, äänilaitteita jne jne...) uudestaan ja kirjauduin ulos ja takaisin sisään. Tadaa, verkkopankki toimii.

Muistaakseni asensin virtualboxin juuri ennen kuin vika alkoi ja siinä yhteydessä lisäsin itseni ainakin virtualbox ryhmään ja ilmeisesti myös johonkin muuhun joka sitten sotki tuon javan toiminnan sammon verkkopankin kanssa. Ihmeellisä tämä tietotekniikka, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Vielä kun joku tietäisi mikä ryhmä oli tuo ongelman juuri...
« Viimeksi muokattu: 20.07.11 - klo:21.15 kirjoittanut BBT »