Kirjoittaja Aihe: Probleemi: Atin ajurien asennus (xorg.conf) pielessä  (Luettu 1924 kertaa)

Renew

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Elikkä rupesin ajureita asenta tuon Wikipedian ohjeella vai mikälie wiki booksi on niinniin sitten kun olin muokannut /etc/modules ja /etc/X11/xorg.conf tiedostot valmiiksi kuten ohjeessa oli niin käynnistin linuxin uudelleen ja seuraavaksi olinkin sitten komento rivillä kirjautumassa sisään eli ei toimi ajurit.

Mikä meni vikaan? Ja sitten vielä kun yritän tuon wikipedian ohjeen mukaisesti ("gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf" tai "gksudo gedit /etc/modules") niin tulee virhe ilmoitus: "(gksudo:5147): Gtk-Warning **: cannot open display:"
Eli mikä mättää ja miten pääsen muokkaamaan tuota tiedostoa?

Joo tuon sain nyt toimimaan mutta tuli toinen ongelma eli ku olin manuaalisesti duunannu nuo xorgin asetukset hiirille näytölle ja näytön ohjaimelle jne. niin käynnistin koneen ja sitten näyttö ilmoittaa että Out of Range. (Viewsonicin VA902 näyttö) Miten mä saan sen toimii?  ??? Ku mä en nää edes tehä mitää ruutu on pimee mutta Out of Range.
« Viimeksi muokattu: 03.07.06 - klo:11.17 kirjoittanut Renew »

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Probleemi: Atin ajurien asennus (xorg.conf) pielessä
« Vastaus #1 : 02.07.06 - klo:23.05 »
komenna
Koodia: [Valitse]
sudo nano /etc/X11/xorg.conf gksudo ja gedit on molemmat graafisen tilan ohjelmia. (nanossa ctrl+o tallentaa ja ctrl+x poistuu)
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.